Za pyramidami nemusíte do Egypta, hned 108 jich najdete na fasádě nové haly denního ošetření ve Vozovně Pisárky, kde tříští hluk. Přidejte se k nám 3. září na procházku s městským architektem, během které si detailně projdeme zmíněnou budovu nominovanou na titul Stavba roku 2020. Průvodcem nám bude architekt David Kudla, autor návrhu ze studia DKarchitekti. Společně se projedeme také pisáreckou vozovnou, kde vás na závěr čeká i jedno překvapení.
Procházka se koná ve čtvrtek 3. září od 17:30, sejdeme se už o 10 minut dříve v místě pisárecké točny tramvají (poblíž trolejbusové zastávky Pisárky směr Mendlovo náměstí). Kapacita je omezená na 60 osob a je nutné se předem přihlásit. Odkaz s registračním formulářem zveřejníme přímo v události na Facebooku – ve čtvrtek 27. srpna v 11:00. Na jednu emailovou adresu bude možné registrovat dvě osoby. Procházka je pro registrované účastníky zdarma.
Všechny účastníky prosíme, aby měli s sebou roušku, bez ní není účast na procházce možná, děkujeme!
Z procházek pořizujeme fotografie a video za účelem propagace činnosti KAM. Svou účastí souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů uvedenými na našem webu.
Novostavbu 117 metrů dlouhé haly s jediným obřím oknem najdete od letošního roku ve Vozovně Pisárky u ulice Hlinky. Navrhlo ji brněnské studio DKarchitekti a na první pohled zaujme svým venkovním pyramidovým opláštěním. To kromě estetického dojmu slouží především k pohlcování hluku projíždějících tramvají – díky perforaci ho pyramidy odráží jen 40 %.
Hodně pozornosti tvůrci věnovali také vratům v čelech budovy a jedinému oknu, které je patrně největší v Brně. S plochou 129 metrů čtverečních je totiž dvakrát větší než známé obývákové okno ve vile Tugendhat. Toto „oko“ bude spolu s podsvětleným logem DPMB svítit do noční ulice – pracovní proces čištění tramvajových souprav totiž končí v pozdních nočních hodinách. Lidé tak mohou z ulice sledovat, jak se vozy připravují na další den. Během večerních a nočních hodin jich halou projede přibližně 130.
Hala se dostala do nominace v soutěži Stavba roku 2020.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.