Od středy 9. prosince křižuje ulice Brna tramvaj věnovaná návrhu nového brněnského územního plánu. K veřejným setkáním, sérii videí nebo diskuzím věnovaným horkým tématům návrhu tak přibývá další možnost, kde se Brňané mohou s tímto důležitým dokumentem seznámit. Tentokrát přijede přímo za nimi. Naše KAMtram bude na různých linkách jezdit městem celý příští rok.
Kvůli pandemii koronaviru a zpřísněným vládním opatřením jsme vám nemohli návrh nového územního plánu představit v takové míře, jak jsme plánovali, proto jsme připravili speciální pojízdnou výstavu. V tramvaji najdete v kostce vše důležité o novém územním plánu, ukázky z výstavy v Urban centru nebo z brožury Průvodce Brňana. Pomocí QR kódů můžete sledovat seriál o územním plánu nebo záznamy z kulatých stolů na nejčastější žhavá témata.
Polep tramvaje upozorňuje zájemce na důležitá místa Brna a lokality, které si zasluhují ochranu, nebo naopak zásadní proměnu. Výrazný zevnějšek doplňuje výstava ve vozech. Cestující si tak během jízdy mohou přečíst základní informace o územním plánu, jeho tvorbě i dalších krocích jeho schvalování. Obsah výstavy plánujeme v průběhu roku měnit.
Před Vánoci pro vás navíc chystáme ještě jedno překvapení. Do ulic vyjede příští týden druhá tramvaj věnovaná stávajícímu územnímu plánu. Ten platí už přes šestadvacet let, a je tak jako nejstarší v Česku doslova raritou. Dnes bychom dobu devadesátek, tedy jeho vzniku, označili za retro, proto je důležité si uvědomit, jak zastaralý dokument brzdí rozvoj celého města.
Pro ty, kteří by se KAM tramvají k novému územnímu plánu rádi svezli, ji bude Dopravní podnik nasazovat na linky jezdící přes centrum města. Sledovat ji můžete také v aplikaci jihomoravského integrovaného dopravního systému pod číslem vozu 1928.
Další informace o novém územním plánu najdete na naší stránce kambrno.cz/uzemniplan.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.