Christoph Hrncir z Vídně, Peter Gero z Hamburku a Mark Johnson z Denveru – trojice zahraničních odborníků představila své zkušenosti s plánováním a výstavbou nových čtvrtí. Seminář s diskuzí pro odbornou veřejnost zorgranizovala KAM ve středu 3. října v Tržnici na Zelném trhu. Jednotlivé záznamy přednášek naleznete na našem YouTube kanálu a v článku.
Semináře se zúčastnilo přes šedesát architektů, urbanistů a dalších odborníků. Cílem bylo vyslechnout si zkušenosti hostů, poučit se a také načerpat inspiraci pro další rozvoj Brna, především plánované nové čtvrti, která má vyrůst mezi stávajícím a novým hlavním nádražím. KAM od října pracuje na aktualizaci územní studie k nové čtvrti více zde.
Všem třem odborníkům zadal ředitel KAM Michal Sedláček dopředu společný úkol, aby připravili doporučení, co je z jejich zkušeností při plánování nových čtvrtí nejdůležitější.
Rakouský architekt pracuje od roku 2003 pro vídeňský magistrát. V současné době jako vedoucí oddělení územního plánování a využití území pro oblast jihu. Působí zároveň jako projektový koordinátor výstavby oblasti kolem nového vídeňského hlavního nádraží, které vzniklo na místě bývalého Jižního nádraží.
Původem slovenský urbanista, pracoval třicet let pro magistrát v Hamburku. Z toho dvanáct let pracoval jako ředitel plánování a výstavby centrálních čtvrtí Hamburku. Stál u vzniku městské čtvrti HafenCity s množstvím zajímavých staveb od světových architektů, která vznikla v blízkosti centra města revitalizací nákladního přístavu. Nyní působí jako poradce.
Urbanista a krajinný architekt, vede vlastní architektonickou kancelář CIVITAS. Se svým týmem má za sebou kolem pěti set projektů v Severní Americe, Evropě, Asii, Blízkém východě. V Denveru navrhl obnovu průmyslové oblasti v údolí řeky Platte, kde dříve stálo vlakové nádraží, území je dnes jednou z nejžádanějších lokalit ve městě. Společně s brněnskými architekty Alešem Burianem a Gustavem Křivinkou zpracoval urbanistickou studii na část nové jižní čtvrti v lokalitě mezi ulicemi Opuštěná – Trnitá.
Fotogalerie z akce zde.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.