Brno spustilo výzkum bydlení ve městě

Publikováno: 28.6.2019

Jaké typy bytů lidé preferují? V jakých lokalitách by chtěli bydlet? A jaká je pravděpodobnost, že v Brně zůstanou? Postoje obyvatel k vlastnímu bydlení a nové bytové výstavbě od začátku června zjišťuje vedení města. Oslovit chce až 1500 lidí různých věkových skupin, lokalit nebo sociálních vrstev. Data z průzkumu využije také Kancelář architekta města, například při zpracování nového územního plánu nebo při zadávání architektonických soutěží.

Brno spustilo výzkum bydlení ve městě

Brno se stává atraktivním a živým městem, které je lákavou adresou pro nastupující generace. Mělo by proto poskytnout zdravé a bezpečné bydlení všem skupinám a věkovým kategoriím obyvatel. Pro výstavbu se tak již nyní chystají nové rozvojové a přestavbové lokality v jeho různých částech. Sociologický průzkum, který by se podrobně podmínkám bydlení obyvatel města a jejich nárokům i požadavkům na bydlení věnoval, ale dodnes scházel. Změnit to má výzkum vypsaný brněnským magistrátem v lednu 2019.

Průzkum, jehož terénní část se rozběhla na začátku června, se proto zaměřil na to, jaké stránky bydlení jsou pro jednotlivé skupiny obyvatel důležité a jaké jsou jejich názory na různé formy bydlení a bytovou výstavbu v Brně. Výsledky výzkumu odpoví na otázku, co by mělo město v oblasti bydlení dělat pro své stávající i budoucí obyvatele, aby se zvyšovala kvalita bydlení a zájem o setrvání ve městě Brně.  Cílem je také omezit negativní reakce na novou bytovou výstavbu.

Průzkumu se věnovala také reportáž České televize

Výsledky průzkumu využije také Kancelář architekta města Brna (KAM). Na základě informací aktualizuje strategie pro rozvoj bydlení, které se konkrétně promítají např. do rozsahu navrhovaných ploch bydlení, výběru lokalit pro výstavbu nebo typů bytů. Data tak využije při zpracování nového územního plánu či územních studií a čerpat z nich může při zadávání architektonických soutěží.

Průzkumu se věnovala také reportáž České televize

KAM už v minulých letech zpracovávala několik menších průzkumů, loni například průzkum maloobchodní sítě a služeb města Brna. Pracuje také na průzkumu podlažnosti budov a aktuálně dokončuje prezentaci průzkumu pracovních míst v Brně.

Další články

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

1.4.2021

Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.