Budoucnost brněnské podzemní dráhy v dohlednu. Studie proveditelnosti projektu má své autory

Publikováno: 10.11.2020

Přibližně do dvou let by měla být hotová studie, která prozradí, zda se Brňané pod centrem města v budoucnu projedou tramvají, metrem či vlakem. Na základě výběrového řízení brněnských radních ji vytvoří sdružení firem MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha. Firmy již podepsaly smlouvu o zhotovení studie proveditelnosti Severojižního kolejového diametru. Zástupci všech zapojených institucí se společně poprvé sešli ve středu 14. října.

Budoucnost brněnské podzemní dráhy v dohlednu. Studie proveditelnosti projektu má své autory

Zadání studie připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s městskými, krajskými i státními institucemi. Jejími hlavními cíli je zjistit, na jaké tratě má podzemní dráha navazovat, jak zefektivnit dopravní obsluhu města i kraje a zajistit dostupnost budoucího nádraží. Studie navíc zhodnotí ekonomickou náročnost jednotlivých variant s důrazem na proměny dopravního chování ve městě a vliv na životní prostředí i existující zástavbu. Cena za její vyhotovení je bezmála 12 milionů korun.

Studii zadalo Statutární město Brno, v odborných věcech zastoupeno Kanceláří architekta města Brna a ve formálních Odborem územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Součástí studie je i dopravní model, který na základě podkladů KAM vytvoří městská společnost Brněnské komunikace.

Další součástí nové studie bude sociologický průzkum mobility ve městě a příměstských oblastech. Ten vytvoří společnost STEM/MARK s cílem zjistit, jak často, jak daleko či jakým druhem dopravního prostředku lidé cestují. Výsledky průzkumu budou užitečné také pro další dopravně inženýrské projekty města.

Další informace o Severojižním kolejovém diametru naleznete na našich stránkách.

Další články

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

20.9.2022

Projektování nového hlavního nádraží začalo. Vítězové mezinárodní architektonické soutěže, ateliéry Benthem Crouwel Architects a West 8, zahájili ve spolupráci s tuzemským ateliérem A8000 práci na architektonické studii kompletního řešení prostoru přednádraží a zanádraží, včetně zdejších plánovaných budov i dalších přilehlých prostor. Hotovo by mělo být do 12 měsíců. Cílem je získat podklady pro navazující kroky projektové dokumentace.

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

15.9.2022

Souběžná úprava nábřeží je potřebná pro ochranu té části Brna, kde se propojuje záplavové území obou řek, a to i vzhledem k blízké lokalitě soutoku. Výstavba je plánována na roky 2024 a 2025, kdy významnou část nákladů pokryjí dotace.

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

13.9.2022

Předmětem soutěže je celá jižní část parku Koliště včetně Domu umění a jeho předprostoru a také přilehlé chodníky se stromořadími. Dům umění i s jeho předprostorem byl koncipován jako dům v parku, a proto je s přilehlým parkem neodmyslitelně spojen.