Zadání studie připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s městskými, krajskými i státními institucemi. Jejími hlavními cíli je zjistit, na jaké tratě má podzemní dráha navazovat, jak zefektivnit dopravní obsluhu města i kraje a zajistit dostupnost budoucího nádraží. Studie navíc zhodnotí ekonomickou náročnost jednotlivých variant s důrazem na proměny dopravního chování ve městě a vliv na životní prostředí i existující zástavbu. Cena za její vyhotovení je bezmála 12 milionů korun.
Studii zadalo Statutární město Brno, v odborných věcech zastoupeno Kanceláří architekta města Brna a ve formálních Odborem územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Součástí studie je i dopravní model, který na základě podkladů KAM vytvoří městská společnost Brněnské komunikace.
Další součástí nové studie bude sociologický průzkum mobility ve městě a příměstských oblastech. Ten vytvoří společnost STEM/MARK s cílem zjistit, jak často, jak daleko či jakým druhem dopravního prostředku lidé cestují. Výsledky průzkumu budou užitečné také pro další dopravně inženýrské projekty města.
Další informace o Severojižním kolejovém diametru naleznete na našich stránkách.
Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou…
Pátá územní studie vypracovaná Kanceláří města Brna byla schválena, zaměřená je na lokalitu Technologický park.…
Klíčový strategický dokument určující směřování rozvoje města – nový Územní plán města Brna (NÚP) –…
Prostor před obchodním centrem na ulici Petra Křivky by se konečně mohl stát skutečným srdcem…
Procházkou nás provedl architekt Jan Machát z VISUALOVE, který je spoluautor multimediální expozice, interaktivních instalací…