Zadání studie připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s městskými, krajskými i státními institucemi. Jejími hlavními cíli je zjistit, na jaké tratě má podzemní dráha navazovat, jak zefektivnit dopravní obsluhu města i kraje a zajistit dostupnost budoucího nádraží. Studie navíc zhodnotí ekonomickou náročnost jednotlivých variant s důrazem na proměny dopravního chování ve městě a vliv na životní prostředí i existující zástavbu. Cena za její vyhotovení je bezmála 12 milionů korun.
Studii zadalo Statutární město Brno, v odborných věcech zastoupeno Kanceláří architekta města Brna a ve formálních Odborem územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Součástí studie je i dopravní model, který na základě podkladů KAM vytvoří městská společnost Brněnské komunikace.
Další součástí nové studie bude sociologický průzkum mobility ve městě a příměstských oblastech. Ten vytvoří společnost STEM/MARK s cílem zjistit, jak často, jak daleko či jakým druhem dopravního prostředku lidé cestují. Výsledky průzkumu budou užitečné také pro další dopravně inženýrské projekty města.
Další informace o Severojižním kolejovém diametru naleznete na našich stránkách.
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na…
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna…
Velodrom jako dřevěný pavilon – výrazný solitér zasazený do území s velkým měřítkem. Otevřený směrem…
Zvýšit pocit bezpečí, doplnit zeleň nebo mobiliář, rozšířit služby o kavárnu nebo třeba o farmářské…
Přijměte naše srdečné pozvání na výstavu věnovanou současné brněnské architektuře. Výstava se koná v GALERII!…
Zveme Vás na veřejné představení projektu „Realizace protipovodňových opatření města Brna – etapy XXI, XXII“,…