Zadání studie připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s městskými, krajskými i státními institucemi. Jejími hlavními cíli je zjistit, na jaké tratě má podzemní dráha navazovat, jak zefektivnit dopravní obsluhu města i kraje a zajistit dostupnost budoucího nádraží. Studie navíc zhodnotí ekonomickou náročnost jednotlivých variant s důrazem na proměny dopravního chování ve městě a vliv na životní prostředí i existující zástavbu. Cena za její vyhotovení je bezmála 12 milionů korun.
Studii zadalo Statutární město Brno, v odborných věcech zastoupeno Kanceláří architekta města Brna a ve formálních Odborem územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Součástí studie je i dopravní model, který na základě podkladů KAM vytvoří městská společnost Brněnské komunikace.
Další součástí nové studie bude sociologický průzkum mobility ve městě a příměstských oblastech. Ten vytvoří společnost STEM/MARK s cílem zjistit, jak často, jak daleko či jakým druhem dopravního prostředku lidé cestují. Výsledky průzkumu budou užitečné také pro další dopravně inženýrské projekty města.
Další informace o Severojižním kolejovém diametru naleznete na našich stránkách.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu…
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která…
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který…
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to…
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na…
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna…