ZRUŠENO: BUDOVAT! BOURAT? 2 – přednášky devíti architektů z Česka i Slovenska

Publikováno: 3.3.2020

S lítostí vám oznamujeme, že na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR a z důvodů uzavření památkových areálů ve správě NPÚ byly zrušeny přednášky cyklu BUDOVAT! BOURAT? 2. O náhradních termínech Vás budeme informovat.

ZRUŠENO: BUDOVAT! BOURAT? 2 – přednášky devíti architektů z Česka i Slovenska

Během pěti jarních podvečerů se představí devět architektů z Česka a Slovenska. Budou hovořit o potřebě navrhovat a stavět, budovat a rozvíjet, zamyslí se nad opodstatněním bourání a potřebou zachování hodnot. Cyklus přednášek uzavře debata o historii, současnosti a budoucnosti brněnského výstavišti.

Srdečně Vás zveme na 2. ročník přednáškového cyklu BUDOVAT! BOURAT? Organizátorem těchto výjimečných setkání s protagonisty současné architektury je ARCHTEAM – Ústav moderní architektury a Vila Stiassni v Brně.

KDY: vždy ve čtvrtek od 5. 3. do 2. 4. 2020 od 17 hodin
KDE: Centrum obnovy památek architektury, Preslova 53, areál vily Stiassni, Brno

Vstupné dobrovolné.

Občerstvení zajištěno.
Parkování v areálu / vjezd z ulice Marie Pujmanové
Tolejbus 38 / zastávka Marie Pujmanové

Program

5. 3. ATELIÉR RAW (BRNO)událost na Facebooku
Stavby a projekty

Brněnský ateliér RAW založili v roce 1991 architekti Tomáš Rusín a Ivan Wahla.
Během své existence kancelář pracovala na úkolech s rozsahem od velkých urbanistických celků přes návrhy budov až po interiéry a architektonický detail.
Mezi nejvýznamnější realizace patří například Polyfunkční objekt Dorn v Brně, bytové domy Bratislavská, Kopečná, Leitnerova, Martinů. Francouzská, Obzor, kulturní dům Semilasso, Hadivadlo, autobusové nádraží a Billa v Litomyšli, rekonstrukce náměstí Zelný trh a Joštova třída v Brně, náměstí v Trenčíně, Ostravě, Jeseníku, rekonstrukce vily Tugendhat a vily Münz, brněnské kavárny Onyx, Blau a Placzek a řada soukromých vil. Významné jsou i realizace v oblasti scénografie v Národním divadle v Praze, Brně a Bratislavě.
Kancelář získala řadu ocenění mimo jiné několik Grand prix Obce architektů, Stavby roku Jihomoravského a Severomoravského kraje, Interiér roku, Českou cenu za architekturu a Stavbu roku Slovenska, cenu ministra kultury Opera Historica.

12. 3. ADAM GEBRIAN (PRAHA)
Všechno je rekonstrukce

19. 3. KLEINERT CREATIVE STUDIO (BRATISLAVA)
Přeměna školy z období normalizace

26. 3. PROJEKTSTUDIO (OSTRAVA)
Rozum nebo cit aneb architektura faktu

2. 4. BRNĚNSKÉ VÝSTAVIŠTĚ
Debata: Iveta Černá, Karel Doležel a Pavel Rada

Další články

09 Jaké hlavní rozvojové lokality určuje nový územní plán?

09 Jaké hlavní rozvojové lokality určuje nový územní plán?

25.6.2020

Nová čtvrť Trnitá, bývalá Zbrojovka i chytrá čtvrť Špitálka. Nový územní plán určí celkem devět hlavních rozvojových oblastí, na které se chce město v příštích letech zaměřit. Cílem je nově vymezit větší rozsah ploch pro bydlení, pracovní příležitosti i trávení volného času a pomoci s přestavbou bývalých průmyslových areálů, tedy tzv. brownfieldů, ve vnitřním i širším centru města.

Kam s dešťovou vodu ve městě? Chystáme největší studii v Česku

Kam s dešťovou vodu ve městě? Chystáme největší studii v Česku

Jak ve stávající městské zástavbě lépe hospodařit s dešťovými vodami, na to má odpovědět odborná studie, jejíž zadání připravila KAM ve spolupráci s městem. Cílem studie je prověřit vytipované lokality v pěti městských částech Bohunice, Komín, Nový Lískovec, Kohoutovice a Brno-sever. Celkem půjde o 354 hektarů, z hlediska území to bude největší studie svého druhu v Česku. Radní města ve středu 24. června schválili výběrové řízení na zpracovatele. Vypsané bude v nejbližších dnech.

Tři studie ukazují tři různé podoby silnice X43 přes Brno

Tři studie ukazují tři různé podoby silnice X43 přes Brno

18.6.2020

Nové parky a rekreační plochy, atraktivní promenáda kolem Brněnské přehrady i rozšíření centra Bystrce, tyto a další ideje představili architekti jako součást řešení brněnského úseku silnice X43. Její podobu hledá kraj i město už přes deset let. Město Brno si proto na základě podkladů Jihomoravského kraje nechalo zpracovat tři urbanisticko-dopravní studie dopravní stavby, a především možností jejího zapojení do okolní zástavby a krajiny.