Fotopříběh vzniku modelu: Z plastu a pryskyřice k nové čtvrti Trnitá

Publikováno: 30.9.2021

Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. Model nové čtvrti Trnitá obsahuje na dvanácti metrech čtverečních část Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Podívejte se na fotografie dokumentující jeho vznik.

Fotopříběh vzniku modelu: Z plastu a pryskyřice k nové čtvrti Trnitá

Nový model si můžete prohlédnout na výstavě Brno nové hlavní nádraží – od 1. do 29. října v Křížové chodbě Nové radnice v Brně. Vznikl letos ve 3D studiu FaVU VUT pomocí 3D tisku a počítačem řízeného obrábění. Použit byl průmyslový materiál odolný proti UV záření a desky pryskyřice, kterým se říká umělé dřevo. Mimořádná byla také přesnost, se kterou model vznikal. Přestože má 12 metrů čtverečních, nebyla možná mezi jednotlivými díly nepřesnost ani v řádu milimetrů.

Model při svém rozhodování využívala porota soutěže na nové hlavní nádraží. Přímo do něj totiž byly vkládány soutěžními týmy navržené budovy nového hlavního nádraží s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bylo možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa. Model bude i do budoucna sloužit při jednáních o nové čtvrti Trnitá, půjde proto rozložit do dvanácti částí. Přibližně stovka významných staveb, jako jsou zdejší dominanty a památkově chráněné objekty, budou připevněny natrvalo. Ostatní domy budou naopak připraveny na úpravu, nebo výměnu spolu s tím, jak se budou měnit plány rozvoje území.

Další články

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

13.11.2024

Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

12.11.2024

V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.