Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. Model nové čtvrti Trnitá obsahuje na dvanácti metrech čtverečních část Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Podívejte se na fotografie dokumentující jeho vznik.
Nový model si můžete prohlédnout na výstavě Brno nové hlavní nádraží – od 1. do 29. října v Křížové chodbě Nové radnice v Brně. Vznikl letos ve 3D studiu FaVU VUT pomocí 3D tisku a počítačem řízeného obrábění. Použit byl průmyslový materiál odolný proti UV záření a desky pryskyřice, kterým se říká umělé dřevo. Mimořádná byla také přesnost, se kterou model vznikal. Přestože má 12 metrů čtverečních, nebyla možná mezi jednotlivými díly nepřesnost ani v řádu milimetrů.
Model při svém rozhodování využívala porota soutěže na nové hlavní nádraží. Přímo do něj totiž byly vkládány soutěžními týmy navržené budovy nového hlavního nádraží s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bylo možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa. Model bude i do budoucna sloužit při jednáních o nové čtvrti Trnitá, půjde proto rozložit do dvanácti částí. Přibližně stovka významných staveb, jako jsou zdejší dominanty a památkově chráněné objekty, budou připevněny natrvalo. Ostatní domy budou naopak připraveny na úpravu, nebo výměnu spolu s tím, jak se budou měnit plány rozvoje území.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.