KAM hledá zpracovatele architektonické studie nových lávek na přehradě

Publikováno: 20.11.2019

Brno zvažuje výstavbu dvou nových lávek nad Brněnskou přehradou, které mají být součástí plánované cyklostezky podél pravého břehu vodní nádrže. Jejich podobu by měli prověřit architekti. Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s OVLHZ MMB vypsala v pondělí 18. 11. 2019 výběrové řízení na zpracovatele architektonické studie „Cyklostezka Svratecká – Lávky“. Zájemci mohou zasílat své nabídky do 9. prosince 2019 do 15 hodin.

KAM hledá zpracovatele architektonické studie nových lávek na přehradě

Přihlaste se do výběrového řízení.

Co je cílem architektonické studie

Úkolem architektonické studie bude prověřit realizovatelnost alternativního vedení cyklotrasy ve dvou úsecích nad vodní hladinou Brněnské přehrady. První úsek u pláže Kozí Horka bude dlouhý zhruba 350 metrů a má umožnit i podplouvání rekreačních plavidel. Druhá lávka překlene obtížně prostupný záliv obklopený skalami poblíž přístaviště Rokle. Dlouhá bude zhruba 90 metrů. Obě lávky by měly být 3 metry široké.

Lávky by měly vycházet ze stejného řešení, a to jak vzhledem, tak zvolenými materiály. Jejich výsledná podoba by měla do místa zapadat, respektovat jeho přírodní i historický charakter a působit co nejlehčím dojmem. Zároveň by měla studie prověřit potenciál využití obou lávek také pro pěší či navrhnout nové pobytové plochy. Lidem by se tak po dokončení mohlo zpřístupnit nové koupací molo nebo vyhlídková plošina nabízející nový neotřelý pohled na Brněnskou přehradu.

KAM vyhodnotí nabídky podle kvality referenčních zakázek a výše nabídkové ceny za zpracování architektonické studie. Vítěz výběrového řízení bude znám začátkem příštího roku.

Další články

Začal průzkum historického viaduktu, má se proměnit na městskou promenádu Brna

Začal průzkum historického viaduktu, má se proměnit na městskou promenádu Brna

1.12.2020

Přes 600 metrů dlouhá promenáda pro pěší i cyklisty, která povede z centra Brna až ke Svratce. Takové jsou plány na proměnu historického železničního viaduktu z 19. století. Ten leží už přes sto let zasypaný kamením pod železničním valem. S jeho odhalením město počítá v souvislosti se stavbou nové jižní čtvrti Trnitá a přesunem stávajícího hlavního nádraží. V jakém stavu se stavba nachází a zda se ji podaří zachránit, na to má nyní pomoci odpovědět hloubkové měření pomocí georadaru. Zkušební měření prvního úseku se konalo v úterý 1. prosince a zorganizovala ho Kancelář architekta města Brna.

Brněnská třída promění průmyslovou část města, odevzdali jsme návrh změny územního plánu s její trasou

Brněnská třída promění průmyslovou část města, odevzdali jsme návrh změny územního plánu s její trasou

30.11.2020

Znáte Brněnskou třídu? Tato ulice významně pomůže s prostupností a proměnou části Posvitavské průmyslové zóny, kde dnes stojí hlavně oplocené areály s halami a průmyslovými objekty, jako je Špitálka nebo Mosilana.

Jaké byly nejčastější podněty veřejnosti k zadání soutěže na náměstí Míru

Jaké byly nejčastější podněty veřejnosti k zadání soutěže na náměstí Míru

26.11.2020

Více než 150 podnětů přišlo v online anketě k návrhu zadání soutěže na proměnu a dostavbu náměstí Míru a přilehlého bývalého vojenského areálu Lerchova. Podněty jsme vyhodnotili a rozdělili podle témat. Podívejte se na jejich vyhodnocení.