Rozvojem prostoru kolem brněnského hlavního nádraží a uhelného nádraží při ulici Křídlovická se bude zabývat nová pracovní skupina. Jejím členem je i Kancelář architekta města Brna (KAM). Zřízení skupiny ve středu 27. února schválila Rada města Brna.
Pracovní skupina se bude soustředit na prostor vymezený ulicemi Benešova–Koliště, Nádražní, Nové sady, Opuštěná a Uhelná kolem dráhy od ulice Benešova po most Uhelná. Její činností bude koordinovat záměry investorů v území s potřebami města.
Už v tuto chvíli KAM pracuje na aktualizaci územní studie Jižní čtvrti, která má naplánovat proměnu celého území o rozloze zhruba 139 hektarů. Nová pracovní skupina se bude soustředit na její severní část, která tvoří důležité propojení mezi historickým centrem města, řekou Svratkou a oblastí nového hlavního nádraží. Rozvoj lokality tak má zásadní význam pro budoucnost Jižní čtvrti, která by měla nabídnout nový domov pro deset až patnáct tisíc lidí.
Členové pracovní skupiny:
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to v úsecích od náspu Přerovské tratě v Komárově po železniční viadukt na ulici Uhelná (Svratka) a po silniční most na ulici Hladíkova (Svitava).
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna 2025 a nahradí tak dosavadní plán platný do 30. ledna 2025. Po 22 letech od začátku příprav se rozvoj Brna bude řídit moderním koncepčním dokumentem.