KAM je členem pracovní skupiny pro koordinaci záměrů v Jižní čtvrti

Publikováno: 27.2.2019

Rozvojem prostoru kolem brněnského hlavního nádraží a uhelného nádraží při ulici Křídlovická se bude zabývat nová pracovní skupina. Jejím členem je i Kancelář architekta města Brna (KAM). Zřízení skupiny ve středu 27. února schválila Rada města Brna.

KAM je členem pracovní skupiny pro koordinaci záměrů v Jižní čtvrti

Pracovní skupina se bude soustředit na prostor vymezený ulicemi Benešova–Koliště, Nádražní, Nové sady, Opuštěná a Uhelná kolem dráhy od ulice Benešova po most Uhelná. Její činností bude koordinovat záměry investorů v území s potřebami města.

Už v tuto chvíli KAM pracuje na aktualizaci územní studie Jižní čtvrti, která má naplánovat proměnu celého území o rozloze zhruba 139 hektarů. Nová pracovní skupina se bude soustředit na její severní část, která tvoří důležité propojení mezi historickým centrem města, řekou Svratkou a oblastí nového hlavního nádraží. Rozvoj lokality tak má zásadní význam pro budoucnost Jižní čtvrti, která by měla nabídnout nový domov pro deset až patnáct tisíc lidí.

Malá Amerika

Členové pracovní skupiny:

  • zástupce Kanceláře architekta města Brna, příspěvková organizace
  • zástupce Odboru územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna
  • zástupce Odboru investičního MMB
  • zástupce Odboru správy majetku MMB
  • zástupce Českých drah, a. s.
  • zástupce SŽDC, státní organizace
  • Mgr. Petr Hladík, 1. náměstek primátorky města Brna
  • RNDr. Filip Chvátal, Ph.D., radní města Brna
  • JUDr. Robert Kerndl, náměstek primátorky
  • Ing. Petr Kratochvíl, neuvolněný člen RMB pro oblast dopravy
  • Róbert Čuma, člen RMB pro oblast majetku
  • zástupci investorů dotčené lokality

Další články

Veřejné představení projektu: Protipovodňová opatření Trnitá (etapy IX, X, XI)

Veřejné představení projektu: Protipovodňová opatření Trnitá (etapy IX, X, XI)

4.2.2025

Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to v úsecích od náspu Přerovské tratě v Komárově po železniční viadukt na ulici Uhelná (Svratka) a po silniční most na ulici Hladíkova (Svitava).

Den, na který Brno čekalo více než dvě desítky let – nový územní plán je od půlnoci účinný

Den, na který Brno čekalo více než dvě desítky let – nový územní plán je od půlnoci účinný

31.1.2025

Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.

Nový Územní plán města Brna začne platit 31. ledna 2025

Nový Územní plán města Brna začne platit 31. ledna 2025

30.1.2025

V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna 2025 a nahradí tak dosavadní plán platný do 30. ledna 2025. Po 22 letech od začátku příprav se rozvoj Brna bude řídit moderním koncepčním dokumentem.