KAMtram jede k vám! Pojízdná výstava územního plánu vyrazila do ulic Brna

Publikováno: 10.12.2020

Od středy 9. prosince křižuje ulice Brna tramvaj věnovaná návrhu nového brněnského územního plánu. K veřejným setkáním, sérii videí nebo diskuzím věnovaným horkým tématům návrhu tak přibývá další možnost, kde se Brňané mohou s tímto důležitým dokumentem seznámit. Tentokrát přijede přímo za nimi. Naše KAMtram bude na různých linkách jezdit městem celý příští rok.

KAMtram jede k vám! Pojízdná výstava územního plánu vyrazila do ulic Brna

Kvůli pandemii koronaviru a zpřísněným vládním opatřením jsme vám nemohli návrh nového územního plánu představit v takové míře, jak jsme plánovali, proto jsme připravili speciální pojízdnou výstavu. V tramvaji najdete v kostce vše důležité o novém územním plánu, ukázky z výstavy v Urban centru nebo z brožury Průvodce Brňana. Pomocí QR kódů můžete sledovat seriál o územním plánu nebo záznamy z kulatých stolů na nejčastější žhavá témata.

 

Polep tramvaje upozorňuje zájemce na důležitá místa Brna a lokality, které si zasluhují ochranu, nebo naopak zásadní proměnu. Výrazný zevnějšek doplňuje výstava ve vozech. Cestující si tak během jízdy mohou přečíst základní informace o územním plánu, jeho tvorbě i dalších krocích jeho schvalování. Obsah výstavy plánujeme v průběhu roku měnit.

Před Vánoci pro vás navíc chystáme ještě jedno překvapení. Do ulic vyjede příští týden druhá tramvaj věnovaná stávajícímu územnímu plánu. Ten platí už přes šestadvacet let, a je tak jako nejstarší v Česku doslova raritou. Dnes bychom dobu devadesátek, tedy jeho vzniku, označili za retro, proto je důležité si uvědomit, jak zastaralý dokument brzdí rozvoj celého města.

 

Pro ty, kteří by se KAM tramvají k novému územnímu plánu rádi svezli, ji bude Dopravní podnik nasazovat na linky jezdící přes centrum města. Sledovat ji můžete také v aplikaci jihomoravského integrovaného dopravního systému pod číslem vozu 1928.

Další informace o novém územním plánu najdete na naší stránce kambrno.cz/uzemniplan.

Další články

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

20.4.2021

Kdo navrhl nejlepší řešení proměny náměstí Míru? To na konci tohoto týdne rozhodnou členové odborné poroty. Vybírat budou z osmi návrhů, které přišly do otevřené urbanisticko-architektonické soutěže organizované kanceláří městského architekta. Soutěžící měli za úkol navrhnout úpravu náměstí Míru včetně dopravního řešení, vstupu do parku Kraví hora a podoby nového polyfunkčního domu v prostoru přilehlého areálu Lerchova. Všechny návrhy, včetně těch vítězných, představíme po schválení výsledků soutěže vedením města. Na červen připravujeme také výstavu.

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.