Brněnští radní ve středu 19. prosince schválili novou Radu KAM. Navržené odborníky do funkce jmenuje ředitel KAM Michal Sedláček.
Rada KAM bude mít nově osm členů:
Rada KAM je stálým poradním orgánem ředitele, který ji také zřizuje. „Do rady jsme nominovali odborníky napříč všemi oblastmi, kterým se KAM věnuje – od architektů, urbanistů, odborníků na dopravu až po ekonomiku nebo komunikaci. Doufáme, že noví členové nám díky svým zkušenostem přinesou nové podněty k naší činnosti. Chceme, aby rada byla živý poradní orgán, který přispěje k řešení velkých úkolů Brna, jako je nové nádraží a nová Jižní čtvrť,“ shrnul městský architekt Michal Sedláček.
Rada KAM má za úkol sledovat činnost organizace a konzultovat s ředitelem koncepci jejího rozvoje, monitorovat využívání financí, její hospodaření a investice, sledovat výběrová řízení, zadávání veřejných zakázek nebo personální zabezpečení, projednávat roční závěrky, výroční zprávy a podněty od občanů. V neposlední řadě taky podává řediteli KAM návrhy a doporučení.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.