Mohlo by se nám v Brně žít lépe? Jak na to vyzráli jinde ve světě? A máme do podoby svého města co mluvit? Naplánujme si Brno společně.
Ukažme politické reprezentaci, úřadům a developerům, že nám na podobě našeho města záleží a že s nimi chceme diskutovat o jeho vývoji.
Potkejme se 26. a 27. září na konferenci Plán pro Brno. Devatenáct expertů ze sedmi zemí světa nám dá nahlédnout pod pokličku toho, jak realisticky naplánovat lepší město k životu.
První ročník konference má za cíl společně naplánovat Brno, ve kterém budeme snadněji a rychleji cestovat a v němž najdeme zaměstnání, služby i společenské vyžití nejen v centru, ale v každé brněnské čtvrti.
Na konferenci vystoupí také Kancelář architekta města Brna. V prvním dni – Plánu pro dopravu – nám svou prezentaci přednese dopravní specialista Martin Všetečka. Druhý den – Plán pro ulici – vystoupí Michal Sedláček. Oba budou také v panelových diskuzích.
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.