Podchod pod hlavním nádražím používají tisíce lidí každý den a stáří i každodenní velká zátěž je na jeho stavu vidět. Je to přibližně rok, co ho město Brno získalo do vlastnictví a naším úkolem proto bylo navrhnout změny, které nejsou závislé na opravách přednádraží.
Co se má do budoucna změnit? Rozhodně je potřeba do podchodu přinést světlo, propojit ho výtahem s podchodem k nástupištím, zmodernizovat zdejší obchody do podoby pasáže nebo přidat informace o odjezdech vlaků a tramvají.
Začátek rekonstrukce a její délka záleží na technickém stavu podchodu a míře potřebných oprav. Naše studie je podkladem pro další fáze celého projektu.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.