Zpracovatele architektonické studie, která prověří možnost vybudování alternativního vedení cyklotrasy ve dvou úsecích nad hladinou Brněnské přehrady, vybrala Kancelář architekta města Brna. Stala se jím společnost tvořená architektonickým ateliérem Studio acht a inženýrskou kanceláří Stráský, Hustý a partneři. Výsledky studie představí kancelář městského architekta veřejnosti během letošního června.
První lávka, jejíž podoba vzejde z architektonické studie, by mohla vyrůst u pláže Kozí Horka. Dlouhá bude zhruba 350 metrů a má umožnit i podplouvání rekreačních plavidel. Druhý navrhovaný úsek překlene obtížně prostupný záliv obklopený skalami poblíž přístaviště Rokle. Dlouhá bude zhruba 90 metrů. Obě lávky by měly být 3 metry široké.
Lávky by měly vycházet ze stejného řešení, a to jak vzhledem, tak zvolenými materiály. Jejich výsledná podoba by měla do místa zapadat, respektovat jeho přírodní i historický charakter a působit co nejlehčím dojmem. Zároveň by měla studie prověřit potenciál využití obou lávek také pro pěší či navrhnout nové pobytové plochy. Lidem by se tak po dokončení mohlo zpřístupnit nové koupací molo nebo vyhlídková plošina nabízející nový neotřelý pohled na Brněnskou přehradu.
Výběrové řízení vypsala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s OVLHZ MMB minulý rok v listopadu. Obě lávky by sloužily jako součást cyklostezky mezi brněnskou Bystrcí a hradem Veveří, jejíž vybudování na pravém břehu vodní nádrže zvažuje město Brno.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.