První lávka, jejíž podoba vzejde z architektonické studie, by mohla vyrůst u pláže Kozí Horka. Dlouhá bude zhruba 350 metrů a má umožnit i podplouvání rekreačních plavidel. Druhý navrhovaný úsek překlene obtížně prostupný záliv obklopený skalami poblíž přístaviště Rokle. Dlouhá bude zhruba 90 metrů. Obě lávky by měly být 3 metry široké.
Lávky by měly vycházet ze stejného řešení, a to jak vzhledem, tak zvolenými materiály. Jejich výsledná podoba by měla do místa zapadat, respektovat jeho přírodní i historický charakter a působit co nejlehčím dojmem. Zároveň by měla studie prověřit potenciál využití obou lávek také pro pěší či navrhnout nové pobytové plochy. Lidem by se tak po dokončení mohlo zpřístupnit nové koupací molo nebo vyhlídková plošina nabízející nový neotřelý pohled na Brněnskou přehradu.
Výběrové řízení vypsala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s OVLHZ MMB minulý rok v listopadu. Obě lávky by sloužily jako součást cyklostezky mezi brněnskou Bystrcí a hradem Veveří, jejíž vybudování na pravém břehu vodní nádrže zvažuje město Brno.
Bílé bloky symbolizující život i dílo královny Elišky Rejčky a s nimi propojený parčík pravidelně…
Práce na přípravě projektové dokumentace přírodě blízkých protipovodňových opatření zahájily společnosti Dopravoprojekt Brno a HG…
Dubnová procházka za architekturou nás zavedla do nové budovy ateliérů Katedry výtvarné výchovy na Pedagogické…
Přes 107 000 budov, stromy z pasportu zeleně nebo digitální model terénu. Brno má nový…
Kolik různých druhů dlažby vidíte při vašich procházkách centrem města? Na které byste už do…
Rada města Brna dnes dostala k projednání koncept Brněnských stavebních předpisů (BSP). Nabýt účinnosti by…