Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

Publikováno: 17.7.2020

Prezentacemi tří urbanisticko-dopravních studií brněnské části silnice X43 zástupcům městských částí pokračovala v červenci debata o co nejlepší podobě této budoucí dopravní tepny. V srpnu bude následovat výstava v brněnském Urban centru a na podzim také debata s místními.

Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

V současnosti posuzovaná trasa silnice X43 vychází ze zpracované Územní studie pro Brno a okolí, která je zároveň podkladem pro aktualizaci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Poté, co bude pravděpodobně na podzim letošního roku tento krajský „územní plán“ vydán, musí ho Brno ze zákona převzít do návrhu nového územního plánu. S vedením města jsme se proto dohodli na zpracování tří urbanisticko-dopravních studií, které ukazují možnosti zapojení silnice do okolní zástavby a krajiny.

Všechny tři hotové studie zástupcům městských částí v první polovině července prezentovaly zpracovatelské týmy knesl kynčl architekti s PK Ossendorf, Sdružení Pelčák a partner architekti s HBH Projekt a Pavel Jura s FAST VUT. Představení jednotlivých řešení bylo spojeno především s dotazy, očekáváme, že různá pojetí dopravy a urbanismu budou dotčené městské části ještě komentovat během následujících týdnů.

Na srpen připravujeme pro Brňany výstavu v Urban centru u Staré radnice, kde bude možné si jednotlivé studie prohlédnout. Během podzimu nabídneme také místním možnost návštěvy prezentace s následnou diskuzí nad budoucí podobou silnice. Náměty a stanoviska následně město využije pro přípravu zadání studie, která poslouží jako podklad nového územního plánu, nebo případně jeho změny.

 

Další články

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

13.11.2024

Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

12.11.2024

V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.