Odborníci z Kanceláře architekta města se sešli se zástupci koaličních klubů Strany zelených, Žít Brno, Pirátské strany a KDU-ČSL nad stanoviskem k poloze hlavního nádraží a modernizaci brněnského železničního uzlu. Setkání se uskutečnilo v pátek 16. února a jeho organizátorem byla KAM.
Setkání se zúčastnili náměstci primátora Martin Ander, Matěj Hollan a Tomáš Koláčný, starostka městské části Nový Lískovec Jana Drápalová a zastupitel Brno-střed Filip Chvátal.
Účastníci probírali řadu témat spojených s přestavbou nádraží, které vyhodnocuje Studie proveditelnosti, a to z pohledu obou variant. Mimo jiné probírali ekonomické investice na přestavbu ŽUB ze strany státu a města, vlivy na cestovní doby pro cestující nebo téma Nové městské třídy a jaké bude mít dopady její postavení, či nepostavení na obě varianty.
V letošním roce začne dlouho očekávané oživení řeky Svratky v úseku od Riviéry k železničnímu viaduktu na Uhelné ulici. Řeka dostane více prostoru a obyvatelé Brna zase místo u vody, kam mohou vyrazit na procházky, za sportem i odpočinkem. Bude se jednat o klidné bezbariérové prostředí vhodné pro vozíčkáře, seniory či maminky s dětmi. Vznikne zde živá zóna, kde se budou lidé potkávat a aktivně trávit svůj čas.
Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?
Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.