Reakce KAM na diskuze spojené s tím, že Studie proveditelnosti ŽUB neřešila nákladní dopravu.
Nákladní doprava je ve Studii proveditelnosti zahrnuta, pro výhledový horizont (rok 2035) se uvažuje s dvojnásobkem nákladních vlaků oproti stávajícímu stavu.
Podrobněji viz díl B2 Studie proveditelnosti ŽUB, kde je mj. popsán výpočet propustnosti a simulace stability železničního provozu a kde jsou k dispozici také modelové grafikony vlakové dopravy.
Ve variantách A a Aa je dopad modernizace ŽUB na nákladní dopravu negativní. Ve variantách Ab a Ac a všech variantách B je neutrální, tzn. modernizace ŽUB v těchto variantách nemá na nákladní dopravu vliv. Tento závěr Studie proveditelnosti byl sdružením nákladních dopravců ŽESNAD napaden.
Podle dostupných informací byl zpochybněn výhledový počet vlaků a konkrétní dopravní a provozní technologie, z níž vyplývá podíl vlaků jedoucích přes železniční stanici Maloměřice a následně propustnost uzlu v oblasti Židenic, o čemž se teď vedou diskuze na úrovni ŽESNAD – SŽDC – Ministerstvo dopravy.
Citujeme z dopisu schváleného Zastupitelstvem města Brna adresovaného SŽDC ohledně doporučení města ve věci výběru podvarianty A až Ac modernizace ŽUB; návrh dopisu připravovala KAM:
„Preferujeme uspořádání kolejiště s co nejvyšší propustností. Zvýšení kapacity ŽUB je jedním z hlavních cílů modernizace ŽUB, snížení propustnosti např. pro nákladní dopravu proto považujeme za zcela nepřijatelné. Dále preferujeme řešení co nejvíce flexibilní ve smyslu možnosti v budoucnu upravit organizaci dopravy dle měnících se potřeb. Navržené kolejové řešení musí být prověřeno simulací provozu – jako velmi vhodné se nám jeví prověřit více různých variant uspořádání kolejiště než jen jednu pro traťové a jednu pro směrové uspořádání.“
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.