Reakce KAM na diskuze spojené s tím, že Studie proveditelnosti ŽUB neřešila nákladní dopravu.
Nákladní doprava je ve Studii proveditelnosti zahrnuta, pro výhledový horizont (rok 2035) se uvažuje s dvojnásobkem nákladních vlaků oproti stávajícímu stavu.
Podrobněji viz díl B2 Studie proveditelnosti ŽUB, kde je mj. popsán výpočet propustnosti a simulace stability železničního provozu a kde jsou k dispozici také modelové grafikony vlakové dopravy.
Ve variantách A a Aa je dopad modernizace ŽUB na nákladní dopravu negativní. Ve variantách Ab a Ac a všech variantách B je neutrální, tzn. modernizace ŽUB v těchto variantách nemá na nákladní dopravu vliv. Tento závěr Studie proveditelnosti byl sdružením nákladních dopravců ŽESNAD napaden.
Podle dostupných informací byl zpochybněn výhledový počet vlaků a konkrétní dopravní a provozní technologie, z níž vyplývá podíl vlaků jedoucích přes železniční stanici Maloměřice a následně propustnost uzlu v oblasti Židenic, o čemž se teď vedou diskuze na úrovni ŽESNAD – SŽDC – Ministerstvo dopravy.
Citujeme z dopisu schváleného Zastupitelstvem města Brna adresovaného SŽDC ohledně doporučení města ve věci výběru podvarianty A až Ac modernizace ŽUB; návrh dopisu připravovala KAM:
„Preferujeme uspořádání kolejiště s co nejvyšší propustností. Zvýšení kapacity ŽUB je jedním z hlavních cílů modernizace ŽUB, snížení propustnosti např. pro nákladní dopravu proto považujeme za zcela nepřijatelné. Dále preferujeme řešení co nejvíce flexibilní ve smyslu možnosti v budoucnu upravit organizaci dopravy dle měnících se potřeb. Navržené kolejové řešení musí být prověřeno simulací provozu – jako velmi vhodné se nám jeví prověřit více různých variant uspořádání kolejiště než jen jednu pro traťové a jednu pro směrové uspořádání.“
Část třídy Kapitána Jaroše ožívá. V rámci projektu, který připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s městem a v koordinaci s MČ Brno-střed, vzniká nově upravený veřejný prostor. Proměna, která probíhá metodou tzv. taktického urbanismu, je odrazovým můstkem k plánované rekonstrukci celé ulice. Záměr shrnující připravovanou proměnu a příležitostné aktivity pod název Oživení Jarošky klade důraz na promyšlené zásahy do veřejného prostoru, ochranu stávající lipové aleje a zlepšení podmínek pro její růst nebo zapojení veřejnosti.
Město Brno zveřejnilo dokument Souhrnné znění požadavků na výstavbu, který přináší přehledné a sjednocené informace o stavebních předpisech platných na jeho území. Propojuje místní regulace s celostátní legislativou a slouží jako praktická pracovní pomůcka pro úředníky, architekty, stavebníky i investory. Cílem je zrychlit povolovací procesy, zjednodušit orientaci v předpisech a přispět k efektivnímu rozvoji města.
Depozitář Moravské galerie v brněnských Řečkovicích představuje moderní úložný prostor pro umělecké sbírky a zároveň architektonicky výjimečnou stavbu propojující funkčnost s otevřeností veřejnosti. Právě tam povedou naše společné kroky během dubnové procházky za architekturou. Akce proběhne ve čtvrtek 3. dubna od 16.30. Průvodcem nám bude spoluautor budovy Jozef Kubín.