Proměnit rušnou křižovatku a zkratku nákladní dopravy zpět na veřejný prostor, který bude sloužit pro setkávání lidí. Jeden z úkolů pro tým Kanceláře architekta města Brna (KAM). Ve spolupráci s městskou částí dnes představí veřejnosti pracovní verzi urbanistické studie na zlepšení stavu Tuřanského náměstí. Součástí bude také diskuze s občany. Lidé mohou přijít dnes v 18 hodin do zasedací místnosti tamní radnice.
Plán na rozvoj centra Tuřan bude možné uskutečnit po stavbě obchvatu, který by měl výrazně ulevit dopravě přes náměstí. Právě nadměrná nákladní doprava je jedním z nejpalčivějších problémů, které trápí místní. Společenský život a veškeré akce se kvůli tomu přesunuly z historického jádra do klidnějších částí obce.
„Náměstí dnes slouží svému účelu pouze částečně, připravujeme proto studii na období po realizaci obchvatu, s některými změnami ale bude možné začít dříve,“ řekl vedoucí veřejného prostoru KAM David Mikulášek.
Studie počítá se zklidněním a reorganizací dopravy přes centrum nebo posunem zastávek MHD blíže k náměstí. Navrhuje také výraznou proměnu a rozšíření parku a jeho lepší přístupnost pro pěší. Objevit by se tady mohly nové stezky, vodní prvky nebo třeba altán pro kulturní akce. V další fázi počítá studie také s dostavbou ploch náměstí, které by sloužily jako dětské hřiště nebo místo pro relaxaci.
KAM chce studii dokončit letos v létě. Dále bude sloužit jako podklad pro rozhodování samosprávy městské části. „V této fázi chceme získat co nejvíce podnětů od místních. Jejich připomínky poté zapracujeme do výsledné podoby návrhu,“ doplnil Mikulášek.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.