Rada města Brna dnes schválila podmínky výběrového řízení na zhotovitele 1. etapy stavby velkého městského okruhu v lokalitě Žabovřeská. Hodnoticím kritériem bude kromě ceny stavby (90 %) i délka záruční doby (10 %). Zahájení 1. etapy stavby se předpokládá v dubnu 2018. Její součástí je i rekonstrukce silničního mostu přes ulici Žabovřeskou. Celkový předpokládaný rozpočet této první etapy činí 350 milionů korun.
„Zadavatelem výběrového řízení bude na základě smlouvy o spolupráci s městem Brnem hlavní investor stavby – Ředitelství silnic a dálnic. Město Brno nyní začne projednávat s dotčenými městskými částmi objízdné trasy,“ upřesnil náměstek brněnského primátora Richard Mrázek odpovědný za investice.
1. etapa zahrnuje území od vyústění budoucího tramvajového tunelu po Kníničskou radiálu. Ve 2. etapě dojde k ražbě tunelu pro tramvaj, přeložení tramvajové trati a rozšíření stávající silnice. Obě etapy se budou částečně překrývat, celkovou délku stavby VMO Žabovřeská bude možné upřesnit až na základě výběrových řízení na obě etapy.
Během stavby bude kladen důraz na udržení provozu v maximální možné míře. Hlavní dopravní tepna proto bude po většinu doby trvání stavby vedena staveništěm.
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to v úsecích od náspu Přerovské tratě v Komárově po železniční viadukt na ulici Uhelná (Svratka) a po silniční most na ulici Hladíkova (Svitava).
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna 2025 a nahradí tak dosavadní plán platný do 30. ledna 2025. Po 22 letech od začátku příprav se rozvoj Brna bude řídit moderním koncepčním dokumentem.