Řeka nebo Petrov? Která varianta nádraží je nejlepší pro město a jeho občany? Jaké jsou závěry Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno? Kancelář architekta města Brna zve na druhou sérii jízd za obyvateli městských částí KAM jede k VÁM!
Přijďte na setkání s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem a jeho týmem, který představí své odborné stanovisko.
Dozvíte se, jakou variantu přestavby nádraží kancelář architekta doporučila a jaký bude další postup v realizaci železničního uzlu Brno. Zároveň se s vámi pobavíme o tom, jak vybraná varianta ovlivní vaši městskou část.
Setkání se uskuteční vždy ve čtvrtek v 18.00 hodin.
8. 2. 2018
Kde: Kinosál ZŠ Svážná (Svážná 438/9, Nový Lískovec)
Pro MČ: Nový Lískovec, Bohunice, Bosonohy, Starý Lískovec
15. 2. 2018
Kde: Hvězdárna a planetárium (Kraví hora 2, Brno-střed)
Pro MČ: Brno-střed
22. 2. 2018
Kde: Dělnický dům Židenice (Jamborova 3323/65, Židenice)
Pro MČ: Židenice, Slatina, Líšeň, Vinohrady
1. 3. 2018
Kde: Společenské centrum Lesná (Okružní 21, Brno-sever)
Pro MČ: Brno-sever, Útěchov, Maloměřice a Obřany
8. 3. 2018
Kde: Společenské centrum Sýpka (Kytnerova 1a, Medlánky)
Pro MČ: Medlánky, Ivanovice, Jehnice, Královo Pole, Ořešín, Řečkovice a Mokrá Hora
15. 3. 2018
Kde: Psychiatrická nemocnice Černovice (Húskova 1123/2, Černovice)
Pro MČ: Černovice, Tuřany, Chrlice, Brno-jih
22. 3. 2018
Kde: Společenské centrum Bystrc (Odbojářská 1127/2, Bystrc)
Pro MČ: Bystrc, Kníničky, Kohoutovice, Žebětín
29. 3. 2018
Kde: KD Rubín (Makovského náměstí 3, Žabovřesky)
Pro MČ: Žabovřesky, Jundrov, Komín
Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.
Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.
Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.