Počítá s novým nadzemním nádražím (úroveň +1) v poloze stávající stanice Dolní nádraží, podél ulice Rosické.
Osobní, vysokorychlostní a nákladní tratě jsou sjednoceny do jednoho železničního koridoru. Zaústění vysokorychlostní trati od Prahy se předpokládá z jihovýchodu podél dálnice D1. Stávající hlavní nádraží a trať přes něj je zrušena.
Zaústění modernizované trati Brno – Přerov je do stanice Brno-Slatina řešeno pomocí novostavby dvoukolejné trati podél letiště Brno-Tuřany s případnou zastávkou k obsluze letiště.
Varianta Řeka má ve Studii proveditelnosti 4 podvarianty lišící se jednak zapojením tratě od Chrlic a jednak uspořádáním výjezdu směr Střelice a Břeclav.
Přijměte naše srdečné pozvání na výstavu věnovanou současné brněnské architektuře. Výstava se koná v GALERII! VSTUPTE, která se nachází v přízemí budovy Kanceláře architekta města Brna na Zelném trhu.
K vidění budou jedinečné fotografie architektky a fotografky Mariety Musálkové, jež zachycují různorodé tváře soudobého Brna.
Výstavu můžete navštívit každý všední den od 9:00 do 17:00. Vstup je zdarma.
Zveme Vás na veřejné představení projektu „Realizace protipovodňových opatření města Brna – etapy XXI, XXII“, které se uskuteční v úterý 28. ledna 2025 od 16 hodin v sále Dělnického domu (Jamborova 65, Brno-Židenice).
Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou desetiletích od začátku příprav tak město získá moderní koncepční rozvojový dokument. Nabytí jeho účinnosti se předpokládá na přelomu ledna a února roku 2025. Nový územní plán se tak stane základem pro udržitelný rozvoj Brna v dalších desítkách let.