Počítá s novým nadzemním nádražím (úroveň +1) v poloze stávající stanice Dolní nádraží, podél ulice Rosické.
Osobní, vysokorychlostní a nákladní tratě jsou sjednoceny do jednoho železničního koridoru. Zaústění vysokorychlostní trati od Prahy se předpokládá z jihovýchodu podél dálnice D1. Stávající hlavní nádraží a trať přes něj je zrušena.
Zaústění modernizované trati Brno – Přerov je do stanice Brno-Slatina řešeno pomocí novostavby dvoukolejné trati podél letiště Brno-Tuřany s případnou zastávkou k obsluze letiště.
Varianta Řeka má ve Studii proveditelnosti 4 podvarianty lišící se jednak zapojením tratě od Chrlic a jednak uspořádáním výjezdu směr Střelice a Břeclav.
Salon dřevostaveb je největší nesoutěžní přehlídka toho nejlepšího, co vzniklo v oblasti nejen tuzemské dřevěné architektury. V GALERII! VSTUPTE si můžete prohlédnout výběr dvou desítek staveb zahrnující širokou škálu realizací – od těch nejmenších, drobných, které se skrývají v lese nebo doplňují ráz české krajiny, přes chatky, rodinné domy až po větší administrativní sídla společností. Spojujícím prvkem všech je jediný udržitelný a neustále dorůstající stavební materiál – dřevo.
Budova I se stala novou dominantou Dornychu i areálu Vlněny. Ambici oslovit má svým vstupem do celého komplexu, předsunutým parterem s obchodními prostory, okolím zrcadlícím se ve zvlněné fasádě i výraznou konzolou s podhledem se vzhledem nerezového plechu. A právě do této budovy vedla naše společná květnová procházka za architekturou. Průvodcem nám byl spoluautor budovy architekt Václav Hlaváček ze Studia acht.
Přijďte se za námi podívat na Zelný trh! Během festivalu Open House Brno se můžete zúčastnit dvou komentovaných prohlídek – v 10:00 a 14:00. Sraz je ve foyer, maximální počet osob na 45 minut trvající prohlídku je 30. Pokud chcete pouze navštívit budovu a nepotřebujete slyšet doprovodný komentář, můžete se zastavit kdykoli mezi 10:00 a 15:00.