Počítá s novým nadzemním nádražím (úroveň +1) v poloze stávající stanice Dolní nádraží, podél ulice Rosické.
Osobní, vysokorychlostní a nákladní tratě jsou sjednoceny do jednoho železničního koridoru. Zaústění vysokorychlostní trati od Prahy se předpokládá z jihovýchodu podél dálnice D1. Stávající hlavní nádraží a trať přes něj je zrušena.
Zaústění modernizované trati Brno – Přerov je do stanice Brno-Slatina řešeno pomocí novostavby dvoukolejné trati podél letiště Brno-Tuřany s případnou zastávkou k obsluze letiště.
Varianta Řeka má ve Studii proveditelnosti 4 podvarianty lišící se jednak zapojením tratě od Chrlic a jednak uspořádáním výjezdu směr Střelice a Břeclav.
Brno připravuje revitalizaci oblasti Ponava, která zahrnuje území bývalého sportovního areálu Za Lužánkami. Místu dříve pravidelně zaplňovaném nadšenými davy chce vdechnout nový život a vytvořit zde atraktivní část města. Blížící se demolice stávajícího fotbalového stadionu, který je kvůli rozsáhlým stavebním a statickým vadám nevyužitelný, otevírá příležitost pro nový přístup.
Historická centra třinácti měst pohledem studentů a studentek. Které urbanistické detaily sdílí Třebíč s Jihlavou? Liší se prvky celoměstského významu Kroměříže a Mikulova? A co urbanistické i architektonické hodnoty Olomouce, Prachatic či Vyškova?
Vydejte se s námi do okolí historického centra Brna, které prošlo, prochází a bude procházet architektonickou či urbanistickou proměnou. Od Moravského náměstí s úspěšnou realizací veřejného parku s vodním zrcadlem přes park obklopující Dům umění, který se změní dle vítězného návrhu architektonické soutěže, či ulici Benešovu s plánovanou rekonstrukcí až po nově vznikající čtvrť Trnitá. Akce proběhne jako součást festivalu Den architektury.