Počítá s modernizací současného hlavního nádraží a jeho rozšířením do oblasti Nových Sadů a tzv. Malé Ameriky.
Osobní tratě jsou zachovány ve stávající trase. Nové nádraží pro vysokorychlostní vlaky je podzemní v oblasti Malé Ameriky. Zaústění vysokorychlostní trati od Prahy se předpokládá od západu soustavou tunelů pod historickým centrem města, Kraví horou, oborou Holedná a Podkomorskými lesy.
Nákladní vlaky využívají stávající průtah přes dolní nádraží.
Varianta Petrov má ve Studii proveditelnosti 6 podvariant lišících se zaústěním tratí od Přerova a od Veselí nad Moravou – od letiště do Komárova buď přímo, nebo stávající trasou, nebo kombinací obou. Samotné hlavní nádraží má dále 2 podvarianty s různou křivostí kolejí.
Nový ambroň na Starobrněnské sázíme podle nejnovějších zahradnických poznatků do speciálního strukturálního/strukturního substrátu s biouhlem. Chceme, aby se tento materiál při současném použití nových technologických postupů objevoval co nejvíce i při dalším vysazování stromů v Brně. Stejně jako zajištění většího prostoru pro kořenový systém stromu a jeho budoucí růst.
Přijďte s námi oslavit novou podobu části třídy Kapitána Jaroše. Tento veřejný prostor získal díky dočasným úpravám klidovou zónu s místy k posezení i ke hře. Akce nabídne pestrý celodenní program, jehož součástí bude například komunitní cyklojízda, ranní jóga, společný brunch, hudební vystoupení, slavnostní přestřižení pásky a panelová diskuze s odborníky.
Brněnská přehrada patří mezi vyhledávané cíle jak Brňanů a Brňanek, tak turistů a turistek, její břehy obklopují chatové osady a místa na trávení volného času se vším vybavením k tomu potřebným. Tato oblast není zcela napojena do kanalizační sítě města. Radní dnes na svém zasedání schválili investiční záměr na odkanalizování pravé strany břehu nádrže.