První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna
První vlak do Brna ale dorazil již 11. 11. 1838, což byla první jízda parního vlaku na území ČR.
Nehody se břeclavské trati nevyhýbaly ani později – k nejhorší nehodě došlo 24. 12. (!) 1953, kdy vlivem opilosti strojvedoucího a topiče narazil rychlík do osobního vlaku stojícího před stanicí Šakvice. Za nehodu, která měla za následek 106 mrtvých, byl odsouzen i vlakvedoucí rychlíku, který podle tehdejších předpisů měl ze svého vagónu rovněž sledovat návěsti a v případě nutnosti měl strhnout záchrannou brzdu.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.