Kategorie: Nové nádraží

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.

#kamnadrazi

Poslední příspěvky

Sportovní halu pro dráhovou cyklistiku a atletiku navrhne osm týmů, podívejte se na příklady jejich dosavadní tvorby

Nová hala pro dráhové cyklisty a atlety vznikne vedle plaveckého komplexu za Lužánkami. Spojení obou…

30.10.2024

Soutěžní dialog Revitalizace území Ponava byl vyhlášen

Zahajujeme historicky první soutěžní dialog pro město Brno! Cílem je získat návrh nejvhodnějšího urbanisticko-architektonického uspořádání…

24.10.2024

Výstava: Česká cena za architekturu 2024

Přijměte naše pozvání na výstavu všech nominovaných děl České ceny za architekturu 2024. Koná se…

1.10.2024

Setkání s veřejností: Revitalizace území Ponava

Brno připravuje revitalizaci oblasti Ponava, která zahrnuje území bývalého sportovního areálu Za Lužánkami. Místu chce…

24.9.2024

Nová podoba Ponavy: Zapojte se do proměny lokality Za Lužánkami

Brno připravuje revitalizaci oblasti Ponava, která zahrnuje území bývalého sportovního areálu Za Lužánkami. Místu dříve…

16.9.2024

Výstava: Historická centra v historickém centru

Historická centra třinácti měst pohledem studentů a studentek. Které urbanistické detaily sdílí Třebíč s Jihlavou?…

12.9.2024