Kategorie: Nové nádraží

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.

#kamnadrazi

Poslední příspěvky

Veřejné projednání návrhu Územního plánu města Brna

Ve středu 31. července se ve Sněmovním sále Nové radnice od 13 hodin uskuteční veřejné…

9.7.2024

Nový Územní plán města Brna míří ven – dnes byl zveřejněn jeho návrh

Návrh nového Územního plánu města Brna (NÚP) určený pro veřejné projednání je ode dneška dostupný…

26.6.2024

Zastupitelé schválili skupinu Jednotlivých změn ÚPmB, v platnost vstoupí během srpna

Na první pohled spousta maličkostí v mapě Brna, v realitě 106 důležitých změn stávajícího územního…

25.6.2024

Přes 360 žáků vstoupilo do světa architektury

Třináct brněnských škol a ještě více tříd. Přes 360 dětí. Konzultace s desítkou pedagogů. Takový…

20.6.2024

Setkání s veřejností: Okolí Ponávky z Králova Pole do Řečkovic

Rozsáhlé území v okolí říčky Ponávky mezi Řečkovicemi a Královým Polem využívají každý den tisíce…

3.6.2024

Poznejte širší nábřeží Ponávky a podílejte se na zadání připravované soutěže

Rozsáhlé území v okolí říčky Ponávky mezi Řečkovicemi a Královým Polem využívají každý den tisíce…

3.6.2024