Kategorie: Nové nádraží

09a První železniční nehoda

První vlak do Brna ale dorazil již 11. 11. 1838, což byla první jízda parního vlaku na území ČR.

Nehody se břeclavské trati nevyhýbaly ani později – k nejhorší nehodě došlo 24. 12. (!) 1953, kdy vlivem opilosti strojvedoucího a topiče narazil rychlík do osobního vlaku stojícího před stanicí Šakvice. Za nehodu, která měla za následek 106 mrtvých, byl odsouzen i vlakvedoucí rychlíku, který podle tehdejších předpisů měl ze svého vagónu rovněž sledovat návěsti a v případě nutnosti měl strhnout záchrannou brzdu.

#kamnadrazi

Poslední příspěvky

Výstava: Pocta královně Elišce Rejčce na Starém Brně

Mandloňový sad prostupující devět bílých bloků. Meandrující vodní prvek s reliéfy hvězd a figury. Sochy,…

30.4.2024

Mandloňový sad prostupující devět bílých bloků. Odborná porota vybrala nejlepší návrh v soutěži na Poctu královně Elišce Rejčce

Bílé bloky symbolizující život i dílo královny Elišky Rejčky a s nimi propojený parčík pravidelně…

4.4.2024

Světový den vody ve znamení připravované nové podoby svitavského nábřeží

Práce na přípravě projektové dokumentace přírodě blízkých protipovodňových opatření zahájily společnosti Dopravoprojekt Brno a HG…

22.3.2024

Procházka: Do výtvarných ateliérů

Dubnová procházka za architekturou nás zavedla do nové budovy ateliérů Katedry výtvarné výchovy na Pedagogické…

22.3.2024

Nový 3D model brněnských budov zjednoduší práci architektům a ukáže kontext všem

Přes 107 000 budov, stromy z pasportu zeleně nebo digitální model terénu. Brno má nový…

19.3.2024

Výstava: DLAŽBA BRNO! VSTUPTE

Kolik různých druhů dlažby vidíte při vašich procházkách centrem města? Na které byste už do…

13.3.2024