V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.
Bílé bloky symbolizující život i dílo královny Elišky Rejčky a s nimi propojený parčík pravidelně…
Práce na přípravě projektové dokumentace přírodě blízkých protipovodňových opatření zahájily společnosti Dopravoprojekt Brno a HG…
Dubnová procházka za architekturou nás zavedla do nové budovy ateliérů Katedry výtvarné výchovy na Pedagogické…
Přes 107 000 budov, stromy z pasportu zeleně nebo digitální model terénu. Brno má nový…
Kolik různých druhů dlažby vidíte při vašich procházkách centrem města? Na které byste už do…
Rada města Brna dnes dostala k projednání koncept Brněnských stavebních předpisů (BSP). Nabýt účinnosti by…