Mezi stávajícím hlavním nádražím (tzv. horní) a dolním nádražím vedla železniční spojka podél ulice Plotní, a to od roku 1870 až přibližně do roku 1970.
Velká část jejího náspu byla zrušena až se stavbou obchodního centra Vaňkovka (do té doby sloužila jako pěší stezka na autobusové nádraží Zvonařka). Dodnes je patrná opěra původního mostu přes Zvonařku (v jeho ose je nyní pěší lávka) se zbytkem náspu a také rozšíření 4. nástupiště jako torza původní spojky.
Až do roku 1967 se po tramvajové síti rozvážely nákladní železniční vozy, např. do Pivovaru Starobrno. V jejich čele bývala mj. známá parní lokomotiva Caroline. Do roku 1956 se ze železnice na tramvaj přejíždělo u dnešního 5. nástupiště hlavního nádraží, poté již jen v Černovicích.
Nově upravené veřejné prostranství na třídě Kapitána Jaroše v Brně 1. května přivítalo první návštěvníky. Zájemci si mohli užít pestrý celodenní program, včetně komunitní cyklojízdy, hudebních vystoupení, slavnostního přestřižení pásky nebo panelové diskuze s odborníky. Pěší zóna ústící do ulice Milady Horákové od té doby ukazuje, jak může dočasná proměna významné městské třídy obohatit zdejší život.
Festival Open House Europe každoročně zve své účastníky z celé Evropy, aby vytvořili vizuální příběhy – prozkoumali architekturu prostřednictvím fotografie, filmu, kresby a dalších médií a nabídli tak nový pohled na každoroční téma. Za Open House Brno byli v roce 2024 výherci Samuel Petrovič a Nicola Sella.
Nový ambroň na Starobrněnské sázíme podle nejnovějších zahradnických poznatků do speciálního strukturálního/strukturního substrátu s biouhlem. Chceme, aby se tento materiál při současném použití nových technologických postupů objevoval co nejvíce i při dalším vysazování stromů v Brně. Stejně jako zajištění většího prostoru pro kořenový systém stromu a jeho budoucí růst.