11/5/2017 Druhá jízda KAM JEDE K VÁM!
Publikováno: 12.5.2017
Na svou druhou jízdu po městských částech vyjel městský architekt do Židenic, aby se potkal s obyvateli Černovic, Líšně, Středu, Židenic a Vinohrad. Která témata se řešila na tomto setkání?
Architekt města vyráží za obyvateli městských částí
Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Židenice, kde s obyvateli městských částí Černovice, Líšeň, Střed, Židenice a Vinohrady diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 11. 5. 2017 v 18:00 hodin v Dělnickém domě.
Územní plán, vizí prostorového rozvoje města
Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do dvou skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?
1. skupina – téma územního plánu a vizích prostorového rozvoje města
- Tunel pod Akátky
- Letecké spojení Vídeň – Brno
- Brno = město vědy
- Přednádraží
- Stará dálnice – napojení na Kuřim
- Vzhled nábřeží
- Regulace vizuálního smogu
- FN Bohunice – zastřešení zastávky
- Bariéra mezi Židenicemi a Vinohrady – zahrádkářské kolonie, propojení MČ
- Plánované dokončení VMO
- Nádraží – varianta přímého průjezdu VRT (ne úvrať)
- Obsluha cyklo dopravou – Černovické terasy, celkově každodenní dojíždění do práce po Brně
- Sportoviště pro náctileté – většina je dnes pro malé děti
- Plánování proluk – podklad pro rozhodování v území – proluky podél Gajdošovy atd.
- Místo nového hřbitova
- Otázka prodloužení tramvaje na Lesnou – příprava I. etapy
- Varianta řešení ÚP – jaký je stávající stav, plánované změny se promítnou do starého či nového?
- Krytý bazén u polikliniky – otázka jiného umístění
- Zvyšování parkovacích kapacit v okrajových částech
- Systém rezidentního parkování
- Likvidace srážkových vod na parkovištích
- Otázka cyklistiky – městská třída Štefánikova – Palackého – paralelní cyklostezka s Botanickou
- Chybí logika provázanosti cyklostezek
Veřejný prostor, lokální témata
2. skupina – téma veřejného prostoru a lokálních problémů
- Šedová – složité morfologické podmínky a zakládání – nelze stavět vyšší budovy a podzemní parking – investor projektuje pouze pro zisk. KAM se vyjadřuje při rozhodování?
- Měla by být respektována morfologie a znak Židenic (3 kopce)
- Tunel – Tomkovo náměstí
- Kompetence KAM – dřív útvar hl. architekta poslední slovo?
- Kdo určuje urbanistický a prostor. rozvoj města?
- Vize, strategie – nelze řešit za pochodu
- Jak kam dosáhne respektování vizí a ÚP po mnoho let?
- Má KAM podklady pro ÚP?
- Od r. 2009 studie Ponávka – je možnost realizace?
- Jak je studie a záměr důležitý pro KAM?
- Jak se počítá s novým Cejlem?
- Rezidence Novolíšeňská – požadavek na kompaktní zástavbu
- Nespojovat příště Brno – střed a Židenice
- Masarykova čtvrť – požadavek vytvoření náměstí. Náměstí Míru nefunguje – není se kde sejít, není vybavenost.
- Kdy bude vypsána soutěž? Bude diskuze s veřejností?
- KAM musí být více aktivní a podat návrh
- Pekařská – chybí možnost parkování – dochází k odtahům aut, díky úbytku lidí v ulici je nutné rušit obchody a vybavenost – je možné řešení? Např. parkování kiss and ride?
- Kaménky – jak bude řešena doprava při výstavbě? Obava s přetížení Charbulové
Fotografie ve fotogalerii
Video zde