25/5/2017 Třetí jízda KAM JEDE K VÁM!

Publikováno: 19.5.2017

Třetí zastávkou pro KAM byla městská část Komín. Za hojné účasti jsme s obyvateli Jundrova, Komína a Žabovřesk řešili otázky týkající se nejen územního plánu.

25/5/2017 Třetí jízda KAM JEDE K VÁM!

Architekt města vyráží za obyvateli městských částí

Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Komín, kde s obyvateli městských částí Jundrov, Komín a Žabovřesky diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 18. 5. 2017 v 18:00 hodin v Krčmě Pod lípou.

Územní plán, vize prostorového rozvoje města

Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do tří skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?

1. skupina – téma územního plánu a vizích prostorového rozvoje města

  • Ul. Podlesí – přetížení komunikace – mimoúrovňová křižovatka – zohlednění obyvatel, protihluková opatření
  • Žabovřeská – návaznost na VMO (velký městský okruh) – jaká je reálnost zokruhování VMO
  • VMO v jižní části pod povrchem – existuje řešení?
  • VMO kolem řeky – drahé řešení
  • Kdy bude EIA na VMO kolem řeky?
  • Kompetence uplatňování stávajícího ÚP (Územní plán města Brna) a výkladu – KAM (Kancelář architekta města Brna) může vymáhat uplatňování?
  • Podzemní dráha – uvažuje se s ní v ÚP?
  • Plošná a výšková regulace v ÚP
  • Podmíněnost územní studie v novém ÚP
  • Rozvojová území na zemědělském půdním fondu
  • Provázanost ÚP a ZÚR (Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje) z hlediska dopravy
  • Existuje stanovisko KAM, jestli nový nebo rozpracovaný ÚP?
  • Jaká jsou rizika neexistence ÚP
  • Rekonstrukce komunikací – přidání cyklostezek
  • Liniové parky s cyklostezkou podobné jako podél Svratky
  • Omezení integrované automobilové dopravy v uličním profilu
  • Jak bude nazvaná plocha pro zahrádkářské kolonie v ÚP? V současném funkční plocha není
  • Kraví hora – zahrádkářská kolonie oplocená – lze regulovat oplocené/neoplocené – odstranění bariéry
  • (Juranka) – jak obecně zacházet s lokalitou zahrádek – je nějaká koncepce?
  • Zahrádky na okraji města – problematika s chovem domácích zvířat – změna rekreační plochy na zemědělskou – jak řešit?
  • Kompetence k vyjadřování při zásahu do památkově chráněných objektů
  • Přednádraží + pošta – lze rekonstruovat pošta? Je jí možno přemístit?
  • Otázka ŽUB (Železniční uzel Brno) – co bude dál?
  • Proč má KAM pouze poradní hlas?

Lokální témata

2. skupina – lokální témata

  • Pod Kozí horou – umožnit příjezd, část soukromý pozemek + pěší propojení do Komína
  • Řešení dopravy – ostatní MČ jezdí přes Komín – průjezdnost Komína
  • Obecně – správné dimenzování komunikací
  • Protipovodňová opatření Komín, Jundrov
  • Řezáčova – investor nemá cestu ke svému pozemku – snaha o příjezd přes sídliště – odpor obyvatel, jiné napojení – odraz v ÚP
  • Doprava Komín – napojení na VMO
  • Vybudování Hradecká – protihlukové stěny
  • Rozvoj Juranky – možnost podnětu zachování charakteru chat
  • Povolení v chatové oblasti (Jundrov) – možnost zvýšení zastavěné plochy z 25 na 50m2?
  • Tomkovo náměstí – regulace při výstavbě
  • Štursova parkování – bude rezidentní parkování?
  • Hlavní – problém dopravy
  • Muškátová – přibývá zástavba na úkor zahrádek – změna ÚP, vybudování sítí…
  • Herčíkova parkovací domy – rezervní plochy – kde vybudovat?
  • Podlesí – zatížení komunikace – jiné řešení?
  • Požadavek na vykomunikování – přednost prodej pozemků městu, ne soukromým osobám
  • Severní část Komína – zůstane zeleň nebo plochy pro rozvoj?
  • Výstavba Pod Kozí horou x doprava – přetížení – řešení?
  • Zatrubnění Bystrcká kolem řeky
  • Propojení Medlánky/Bystrc – nevhodné (vanoucí větry směrem ke Komínu přináší vzduch) – bude inverze v Komíně

Veřejný prostor

3. skupina – téma veřejného prostoru

  • Moravské náměstí – využití pro mladé?
  • Jundrov – Komínské louky – most? – Komín nechce – je zde volnočasová aktivita
  • Jundrov – nová zástavba není napojená na MHD (Městská hromadná doprava) – jaké jsou možnosti pro zapojení?
  • Paragraf na světlený smog? Na obrazovky?
  • Hospoda blíž k lidem

 

Fotografie ve fotogalerii

Video zde

Další články

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

13.11.2024

Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

12.11.2024

V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.