Tým městského architekta připravil na březen dvě setkání a diskuzi se studenty vysokých škol k poloze brněnského nádraží. První akce se uskuteční na fakultě Vysokého učení technického a druhá na fakultě Masarykovy univerzity.
Počet studentů, kteří studují v Brně vysokou školu, je v současnosti necelých 70 tisíc (údaj uvádí studenty za školní rok 2017/2018). Z toho přes 80% z nich nemá trvalé bydliště v Brně a do školy musí pravidelně i nepravidelně dojíždět. Necelá třetina z celkového počtu studentů pak má cestu domů za hranice České republiky.
Pravidelně trávíte čas ať ve vlaku, nebo v autobuse směrem domů a opět do školy. I pro vás je zásadní otázka přestavby železničního uzlu Brno a poloha Hlavního nádraží. Rozhodli jsme se proto vyrazit přímo za vámi a seznámit vás s touto problematikou blíže. Spousta informací, které dnes můžete dočíst na internetu a na sociálních sítích, jsou nepřesné a často málo informují o skutečném stavu situace.
Zastupitelstvo města Brna na konci února rozhodlo pro odsunutou variantu A s podmínkou výstavby severojižního kolejového diametru. Co tato situace pro Brňáky a denně dojíždějící znamená? Jak bude nyní vypadat postup při dalších krocích? Jak ovlivní situace právě vás a vaše dojíždění do školy nebo domů? To vše a mnohem víc se dozvíte při přednášce městského architekta Michala Sedláčka. Následně bude dán dostatečný prostor pro vaše otázky, na které vám rádi odpovíme.
Přijďte za námi na jedno ze dvou setkání, které jsme připravili speciálně pro studenty. Ve středu 14. března se sejdeme od 17.00 na Fakultě stavební Vysokého učení technického v Brně na ulici Veveří 95, v Aule (místnost A 203). Druhé setkání se uskuteční o týden později, také ve středu 21. března na Právnické fakultě Masarykovy univerzity, učebna 140 na Veveří 70. Vyberte si termín, který se vám více hodí, případně na kterou fakultu to máte blíž. Více v našich událostech na FaceBooku – 14. 3. zde a 21. 3 zde.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.