20/10/2017 Den stromů se zahradním architektem

Publikováno: 25.10.2017

Říjnová procházka s městským architektem ukázala zájemcům zrekonstruovaný park na Slovanském náměstí. Procházkou prováděl Zdeněk Sendler.

20/10/2017 Den stromů se zahradním architektem

Historie parku na Slovanském náměstí

Park na Slovanském náměstí v Králově Poli vznikl v roce 1913 v souvislosti s výstavbou nové obytné čtvrti. Tehdejší Masarykovy sady, jak se park do roku 1939 jmenoval, byl realizován podle projektu hamburského zahradního architekta Leberechta Migga. Později byl částečně upraven arch. Josefem Kumpánem, který ho obohatil o pravidelné cesty, rondelová odpočívadla a pásy ozdobných křovin a stromů. Během několika let prošel park zásahy, které měnily jeho podobu.

Doprava do centra města

Dnešní park je lemován nejen alejí, ale také trolejbusovou tratí několika linek. V roce 1965 ho v polovině proťala trolejbusová trať, která byla na počátku 21. století odstraněna a vedena tak, jak ji známe dnes. Do historie parku vstupuje v letech 2005 až 2006 zahradní architekt Ing. Zdeněk Sendler, který ve spolupráci s architektonickou kanceláři Ing. arch. Radko Květa navrhl řešení obnovy parku. Pak byl v roce 2007 vyhlášen parkem roku.

Více o rekonstrukci s panem Sendlerem

Právě pan Sendler byl naším průvodcem na říjnové procházce. Návštěvníkům přiblížil historii parku a souvislosti s vybráním jeho studie obnovy parku. Společně s ním jsme prošli park od spodního zatravněného prostoru přes schody až na horní prostor s dětským hřištěm. Povídání doplnil pan architekt o materiály používané při rekonstrukci a popsal průběh výstavby jednotlivých částí. Na závěr procházky s bezmála třiceti zájemci proběhla tradiční diskuze, kdy pan Sendler odpovídal na otázky občanů.

 

Další články

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

Brno má nový standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky

13.11.2024

Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

V krajinářském soutěžním workshopu hledáme nejlepší návrh rozvoje okolí říčky Ponávky

Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

Územní studie prověří lokalitu, kde vznikne nový fotbalový stadion

12.11.2024

V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.