První letošní procházka s městským architektem zavedla účastníky po stopách brněnského nádraží. Nebyla to procházka jen tak ledajaká, projeli jsme se společně motorovým vlakem přímo po kolejišti.
Připravili jsme pro vás celkem tři komentované jízdy po trase: Brno hlavní nádraží – Slatina – Letiště – zpět do Slatiny – Židenice – Brno dolní nádraží – Horní Heršpice a zpět na Brno hlavní nádraží. Vašimi průvodci byli městský architekt Michal Sedláček spolu s dopravním specialistou Martinem Všetečkou. Jedna jízda trvala 60 minut a pro zájemce byla tato akce zdarma.
Sraz byl v prostorách Hlavního nádraží, kdy jsme se postupně dále přesunuli k nástupišti a do vlaku. Všechny tři jízdy byly plné do posledního místa. Pro všechny účastníky jsme připravili přehlednou mapu obou variant, kterou jsme po celou dobu jízdy komentovali a všichni mohli sledovat nejen z vlaku, ale i na mapě, obě varianty nového brněnského nádraží.
S vláčkem jsme dojeli až na brněnské letiště v Tuřanech, kam se člověk běžně vlakem nepodívá. Zde byla krátká zastávka, kde zájemci mohli z vláčku vylézt, vyfotit si ho a podívat se na letiště z nevšedního pohledu.
Trasa dále pokračovala přes Židenice a Brno dolní nádraží zpět na Hlavní nádraží. I přes mrazivé teploty, které v sobotu panovaly, byla jízda příjemným pohledem na velmi aktuální téma přestavby brněnského nádraží. Na jízdě jsme prezentovali obě řešené varianty, tedy jak přesun nádraží k řece, tak pod Petrov. Kompletní fotogalerii z akce naleznete zde.
Motorový vlak, kterým jsme v sobotu 24. února jeli, nám zajistilo Občanské sdružení Klub přátel kolejových vozidel Brno, o.s.. Svou činností napomáhají k uchování a údržbě historických kolejových vozidel především motorové ale i parní trakce a k jejich prezentaci na veřejnosti.
Více zde: https://www.kpkv.net/
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.