24/2/2018 Jízda s městským architektem po stopách brněnského nádraží

Publikováno: 28.2.2018

První letošní procházka s městským architektem zavedla účastníky po stopách brněnského nádraží. Nebyla to procházka jen tak ledajaká, projeli jsme se společně motorovým vlakem přímo po kolejišti.

24/2/2018 Jízda s městským architektem po stopách brněnského nádraží

Po kolejích ve vlaku z roku 1967

Připravili jsme pro vás celkem tři komentované jízdy po trase: Brno hlavní nádraží – Slatina – Letiště – zpět do Slatiny – Židenice – Brno dolní nádraží – Horní Heršpice a zpět na Brno hlavní nádraží. Vašimi průvodci byli městský architekt Michal Sedláček spolu s dopravním specialistou Martinem Všetečkou. Jedna jízda trvala 60 minut a pro zájemce byla tato akce zdarma.

Sraz byl v prostorách Hlavního nádraží, kdy jsme se postupně dále přesunuli k nástupišti a do vlaku. Všechny tři jízdy byly plné do posledního místa. Pro všechny účastníky jsme připravili přehlednou mapu obou variant, kterou jsme po celou dobu jízdy komentovali a všichni mohli sledovat nejen z vlaku, ale i na mapě, obě varianty nového brněnského nádraží.

S vláčkem jsme dojeli až na brněnské letiště v Tuřanech, kam se člověk běžně vlakem nepodívá. Zde byla krátká zastávka, kde zájemci mohli z vláčku vylézt, vyfotit si ho a podívat se na letiště z nevšedního pohledu.

Trasa dále pokračovala přes Židenice a Brno dolní nádraží zpět na Hlavní nádraží. I přes mrazivé teploty, které v sobotu panovaly, byla jízda příjemným pohledem na velmi aktuální téma přestavby brněnského nádraží. Na jízdě jsme prezentovali obě řešené varianty, tedy jak přesun nádraží k řece, tak pod Petrov. Kompletní fotogalerii z akce naleznete zde.

Motorový vlak, kterým jsme v sobotu 24. února jeli, nám zajistilo Občanské sdružení Klub přátel kolejových vozidel Brno, o.s.. Svou činností napomáhají k uchování a údržbě historických kolejových vozidel především motorové ale i parní trakce a k jejich prezentaci na veřejnosti.

Více zde: https://www.kpkv.net/

Další články

Brněnský standard stromořadí je o krok blíž cíli

Brněnský standard stromořadí je o krok blíž cíli

12.2.2025

Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.

Brno brání spolu s Prahou a Ostravou své stavební předpisy proti legislativnímu omezení

Brno brání spolu s Prahou a Ostravou své stavební předpisy proti legislativnímu omezení

10.2.2025

Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.

Výstava: Pavilon dvou sportů! VSTUPTE

Výstava: Pavilon dvou sportů! VSTUPTE

6.2.2025

Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.