Vydejte se s námi na procházku s městským architektem, tentokrát na brněnské letiště v Tuřanech. Po odletu posledního spoje prozkoumáme prostory tohoto mezinárodního letiště, které loni odbavilo téměř půl milionu cestujících. Těšíme se na vás ve čtvrtek 26. dubna od 19 hodin.
Provádět nás bude architekt Petr Parolek z architektonického ateliéru FA Parolli, který stojí za nejvýznamnější částí letiště – odbavovací halou odletového terminálu. Ta je charakteristická vnějším aerodynamickým tvarem a designem v pojetí Star Trek a pyšní se titulem Stavba roku 2007. Podíváme se i do příletové haly, o které nám více prozradí Martin Vild ze společnosti Letiště Brno.
Akce je zdarma, kapacita je omezená na 55 osob a je nutné se předem registrovat. Přihlašování přes Google formulář, který brzy zveřejníme na Facebooku Kanceláře architekta města Brna, spustíme v úterý 17. dubna v 11 hodin.
POZOR: Z důvodů udělení žádosti o vstup do neveřejných prostor letiště bude nutné vyplnit speciální formulář – žádost o vydání jednorázového vstupu do neveřejných prostor letiště Brno-Tuřany. Dokument, ve kterém je potřeba uvést číslo občanského průkazu a datum narození, vyplníte přímo na letišti. Toto nařízení je čistě bezpečnostní a musíme ho respektovat. Občanský průkaz pak musíte mít po celou dobu procházky u sebe.
Přihláška se stává závaznou po potvrzení, které obdržíte 3–5 dnů po registraci na váš e-mail.
Pokud se nebudete moct zúčastnit, informujte nás, prosím, prostřednictvím e-mailu novakova.vanda@kambrno.cz.
Termín: 26. dubna 2018
Čas: 19.00 – 20.30
Kde: Letiště Brno-Tuřany 904/1, Tuřany, 627 00 Brno
Více v události na Facebooku zde.
Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?
Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.
Až deset metrů pod zem mapovala sonda část kolejiště vedle bývalého skladiště Amerika u brněnského hlavního nádraží, oblouky historického viaduktu neodhalila. Úspěšné bylo pouze doplňkové měření nad podzemními prostory skladiště, v jehož sklepení jsou klenby dosud zachovány. Průzkum iniciovaný naší kanceláří bude pokračovat v létě. Měření georadarem doplní kopané sondy a vrty. Cílem je ověřit stav a existenci železničního viaduktu z 19. století, který je ukrytý pod železničním náspem. Do budoucna se má v souvislosti s přesunem hlavního nádraží proměnit v pěší a cyklistickou promenádu spojující centrum Brna s nábřežím Svratky.