První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna
První vlak do Brna ale dorazil již 11. 11. 1838, což byla první jízda parního vlaku na území ČR.
Nehody se břeclavské trati nevyhýbaly ani později – k nejhorší nehodě došlo 24. 12. (!) 1953, kdy vlivem opilosti strojvedoucího a topiče narazil rychlík do osobního vlaku stojícího před stanicí Šakvice. Za nehodu, která měla za následek 106 mrtvých, byl odsouzen i vlakvedoucí rychlíku, který podle tehdejších předpisů měl ze svého vagónu rovněž sledovat návěsti a v případě nutnosti měl strhnout záchrannou brzdu.
Nová hala pro dráhové cyklisty a atlety vznikne vedle plaveckého komplexu za Lužánkami. Spojení obou sportovišť přinese dle plánů snížení investičních nákladů na realizaci a následných výdajů na provozování jedné sportovní haly namísto dvou samostatných staveb. Výsledné řešení by mělo působit kultivovaně, uceleně a provázaně s okolím. Součástí proto bude také návrh řešení přiléhajícího veřejného prostranství, a to včetně pěšího propojení ulice Sportovní s lokalitou Planýrka. Návrhy vzejdou z architektonické soutěže, které se účastní 8 týmů vybraných porotou z celkem 28 žádostí o účast. Organizátorem soutěže je Kanceláře architekta města Brna.
Zahajujeme historicky první soutěžní dialog pro město Brno! Cílem je získat návrh nejvhodnějšího urbanisticko-architektonického uspořádání území Ponava (včetně oblasti Za Lužánkami).
Přijměte naše pozvání na výstavu všech nominovaných děl České ceny za architekturu 2024. Koná se v GALERII! VSTUPTE v přízemí budovy Kanceláře architekta města Brna na Zelném trhu.