09a První železniční nehoda

28.12.2017

První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna

09a První železniční nehoda

První vlak do Brna ale dorazil již 11. 11. 1838, což byla první jízda parního vlaku na území ČR.

Nehody se břeclavské trati nevyhýbaly ani později – k nejhorší nehodě došlo 24. 12. (!) 1953, kdy vlivem opilosti strojvedoucího a topiče narazil rychlík do osobního vlaku stojícího před stanicí Šakvice. Za nehodu, která měla za následek 106 mrtvých, byl odsouzen i vlakvedoucí rychlíku, který podle tehdejších předpisů měl ze svého vagónu rovněž sledovat návěsti a v případě nutnosti měl strhnout záchrannou brzdu.

#kamnadrazi

Zajímavé články

Výsledky průzkumu veřejného mínění k přestavbě ŽUB

Výsledky průzkumu veřejného mínění k přestavbě ŽUB

19.2.2018

Veřejný průzkum postojů brněnské veřejnosti k přestavbě brněnského železničního uzlu realizovala agentura Focus v lednu a únoru letošního roku. Přinášíme shrnutí a kompletní závěrečnou zprávu.

08b Varianta B – PETROV

08b Varianta B – PETROV

21.12.2017

Počítá s modernizací současného hlavního nádraží a jeho rozšířením do oblasti Nových Sadů a tzv. Malé Ameriky.

Den otevřených dveří v Kanceláři architekta města 10/7/2017

Den otevřených dveří v Kanceláři architekta města 10/7/2017

11.7.2017

V pondělí 10. července 2017 proběhl v Kanceláři architekta města Brna Den otevřených dveří. Od 10.00 do 17.00 návštěvníci mohli procházet prostory Malého Špalíčku na Zelném trhu v Brně. Nahlédli do kanceláří…