09a První železniční nehoda

Publikováno: 28.12.2017

První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna

09a První železniční nehoda

První vlak do Brna ale dorazil již 11. 11. 1838, což byla první jízda parního vlaku na území ČR.

Nehody se břeclavské trati nevyhýbaly ani později – k nejhorší nehodě došlo 24. 12. (!) 1953, kdy vlivem opilosti strojvedoucího a topiče narazil rychlík do osobního vlaku stojícího před stanicí Šakvice. Za nehodu, která měla za následek 106 mrtvých, byl odsouzen i vlakvedoucí rychlíku, který podle tehdejších předpisů měl ze svého vagónu rovněž sledovat návěsti a v případě nutnosti měl strhnout záchrannou brzdu.

#kamnadrazi

Další články

Hledáme portrétistu brněnských architektů

Hledáme portrétistu brněnských architektů

11.7.2019

Máte talent na kreslení portrétů? Máte rádi Brno a jeho architekturu? Baví vás výzvy? Pomozte nám vytvořit galerii městských architektů.

Chcete se podílet na rozvoji Brna? Přidejte se k nám

Chcete se podílet na rozvoji Brna? Přidejte se k nám

9.7.2019

Rozšiřujeme náš tým a hledáme nové kolegy. Zajímají vás projekty celoměstského významu? Zaměřujete se na urbanismus, architekturu nebo stavitelství? Máte výborné organizační schopnosti, samostatnost a zodpovědnost jsou pro vás víc než jen pojmy? Pak hledáme právě vás.

Sto padesát změn územního plánu pomůže Brnu

Sto padesát změn územního plánu pomůže Brnu

8.7.2019

Nové stavební pozemky pro rodinné domy nebo proměny nevyužívaných průmyslových areálů na obytné čtvrti. Tyto a další příležitosti přinesou změny stávajícího územního plánu. Klíčový dokument pro rozvoj Brna platí už přes pětadvacet let a jeho poslední aktualizace proběhla před deseti lety.