09a První železniční nehoda

28.12.2017

První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna

09a První železniční nehoda

První vlak do Brna ale dorazil již 11. 11. 1838, což byla první jízda parního vlaku na území ČR.

Nehody se břeclavské trati nevyhýbaly ani později – k nejhorší nehodě došlo 24. 12. (!) 1953, kdy vlivem opilosti strojvedoucího a topiče narazil rychlík do osobního vlaku stojícího před stanicí Šakvice. Za nehodu, která měla za následek 106 mrtvých, byl odsouzen i vlakvedoucí rychlíku, který podle tehdejších předpisů měl ze svého vagónu rovněž sledovat návěsti a v případě nutnosti měl strhnout záchrannou brzdu.

#kamnadrazi

Další články

02 Plán KAMu

02 Plán KAMu

7.12.2017

Kancelář architekta města studuje finální verzi Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.

05 Dění v KAM: Nová Bystrouška

05 Dění v KAM: Nová Bystrouška

16.12.2017

Prostory na Horním náměstí v Brně Bystrci se změní na centrum trávení volného času obyvatel Bystrce i přilehlého okolí. Architektonické soutěž na tuto lokalitu již zná své vítěze, pojďte se s námi podívat na více podrobností o soutěži v pátém dílu zpravodaje Dění v KAM.

ÚP 01 – Urbanismus – metoda městského plánování, brněnská specifika 22/11/2016

ÚP 01 – Urbanismus – metoda městského plánování, brněnská specifika 22/11/2016

23.11.2016

KAM pořádá v rámci přípravy nového Územního plánu města Brna sérii odborných workshopů s tématikou městského plánování. Téma prvního workshopu byl Urbanismus – metoda městského plánování.