09a První železniční nehoda

Publikováno: 28.12.2017

První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna

09a První železniční nehoda

První vlak do Brna ale dorazil již 11. 11. 1838, což byla první jízda parního vlaku na území ČR.

Nehody se břeclavské trati nevyhýbaly ani později – k nejhorší nehodě došlo 24. 12. (!) 1953, kdy vlivem opilosti strojvedoucího a topiče narazil rychlík do osobního vlaku stojícího před stanicí Šakvice. Za nehodu, která měla za následek 106 mrtvých, byl odsouzen i vlakvedoucí rychlíku, který podle tehdejších předpisů měl ze svého vagónu rovněž sledovat návěsti a v případě nutnosti měl strhnout záchrannou brzdu.

#kamnadrazi

Další články

Nechat vyniknout krásu architektury a citlivě doplnit vstup Ústředního hřbitova – známe vítězný návrh od ateliéru Refuel

Nechat vyniknout krásu architektury a citlivě doplnit vstup Ústředního hřbitova – známe vítězný návrh od ateliéru Refuel

27.10.2021

Respekt ke stávajícím budovám i kompozici hřbitova, který dovolí architektuře dostatečně vyniknout, a kultivace prostranství mezi obřadní síní, hlavním vstupem a zastávkami hromadné dopravy. To jsou dva principy, které ovládají vítězný návrh vstupu na Ústřední hřbitov od ateliéru Refuel. Z pěti soutěžních návrhů ho vybrala 14. října odborná porota. Urbanisticko-architektonickou soutěž organizovala Kancelář architekta města Brna, její výsledky dnes schválila Rada města Brna. Všechny návrhy vystaví na přelomu roku brněnské Urban centrum.

Mosilana jako skutečně živoucí místo Brna a zároveň odkaz jeho textilní tradice

Mosilana jako skutečně živoucí místo Brna a zároveň odkaz jeho textilní tradice

22.10.2021

Kancelář architekta města Brna začala jednat se zástupci majitele bývalého textilního areálu Mosilana o zachování vybraných objektů a připomenutí zdejší textilní historie.

Nenecháme město na suchu. Brno řeší, jak bojovat s klimatickými změnami

Nenecháme město na suchu. Brno řeší, jak bojovat s klimatickými změnami

21.10.2021

Jak adaptovat Brno na měnící se klimatické podmínky? Co ho nejlépe ochrání před záplavami, dlouhotrvajícími suchy a následnými ekonomickými a ekologickými dopady? A jaká řešení nabízí modrozelená infrastruktura? Nejen těmto otázkám se v úterý 19. října 2021 věnovala konference na brněnské hvězdárně. Jejími organizátory byla Kancelář architekta města Brna a za město Brno Odbor životního prostředí.