Původní nádraží z roku 1838, vystavěné pro trať od Vídně, bylo koncové – hlavové, a nádražní budova byla postavena kolmo na koleje.
V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.
Nová hala pro dráhové cyklisty a atlety vznikne vedle plaveckého komplexu za Lužánkami. Spojení obou sportovišť přinese dle plánů snížení investičních nákladů na realizaci a následných výdajů na provozování jedné sportovní haly namísto dvou samostatných staveb. Výsledné řešení by mělo působit kultivovaně, uceleně a provázaně s okolím. Součástí proto bude také návrh řešení přiléhajícího veřejného prostranství, a to včetně pěšího propojení ulice Sportovní s lokalitou Planýrka. Návrhy vzejdou z architektonické soutěže, které se účastní 8 týmů vybraných porotou z celkem 28 žádostí o účast. Organizátorem soutěže je Kanceláře architekta města Brna.
Zahajujeme historicky první soutěžní dialog pro město Brno! Cílem je získat návrh nejvhodnějšího urbanisticko-architektonického uspořádání území Ponava (včetně oblasti Za Lužánkami).
Přijměte naše pozvání na výstavu všech nominovaných děl České ceny za architekturu 2024. Koná se v GALERII! VSTUPTE v přízemí budovy Kanceláře architekta města Brna na Zelném trhu.