09b Zajímavosti – Dvě nádraží

29.12.2017

Původní nádraží z roku 1838, vystavěné pro trať od Vídně, bylo koncové – hlavové, a nádražní budova byla postavena kolmo na koleje.

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.

#kamnadrazi

Další články

Konference Plán pro Brno 26.-27/9/2017

Konference Plán pro Brno 26.-27/9/2017

25.9.2017

Mohlo by se nám v Brně žít lépe? Jak na to vyzráli jinde ve světě? A máme do podoby svého města co mluvit? Naplánujme si Brno společně.

KAM představila starostům stanovisko k poloze nádraží

KAM představila starostům stanovisko k poloze nádraží

18.1.2018

Městský architekt Michal Sedláček prezentoval stanovisko KAM k poloze nádraží na jednání Sněmu starostů, který se konal 18. ledna v sále Rady města Brna.

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

29.12.2017

Původní nádraží z roku 1838, vystavěné pro trať od Vídně, bylo koncové – hlavové, a nádražní budova byla postavena kolmo na koleje.