09b Zajímavosti – Dvě nádraží

29.12.2017

Původní nádraží z roku 1838, vystavěné pro trať od Vídně, bylo koncové – hlavové, a nádražní budova byla postavena kolmo na koleje.

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.

#kamnadrazi

Zajímavé články

04 Dění v KAM: Procházka s městským architektem

04 Dění v KAM: Procházka s městským architektem

6.12.2017

Poslední listopadový den byl ve znamení procházky s městským architektem po brněnské Hvězdárně a planetáriu. Společně s více jak 60 zájemci jsme se vypravili prozkoumat taje a krásy tohoto nově zrekonstruovaného objektu.

Městský architekt odpoví lidem na otázky k nádraží

Městský architekt odpoví lidem na otázky k nádraží

14.3.2018

Přes pět set lidí už dorazilo na setkání a diskuzi s hlavním architektem k tématu přestavby brněnského hlavního nádraží. Do konce března se uskuteční ještě tři jízdy po městských částech. Na programu jsou i žhavé otázky týkající se aktuálního dění, jako je nová městská třída nebo stavba podzemní železnice takzvaného severojižního kolejového diametru.

14/6/2017 Lesná pohledem jejího architekta

14/6/2017 Lesná pohledem jejího architekta

14.6.2017

14/6/2017 Lesná pohledem jejího architekta     V červnu slaví významné životní jubileum pan architekt Viktor Rudiš, který je jedním ze spoluautorů brněnského sídliště Lesná. A právě toto sídliště…