09b Zajímavosti – Dvě nádraží

29.12.2017

Původní nádraží z roku 1838, vystavěné pro trať od Vídně, bylo koncové – hlavové, a nádražní budova byla postavena kolmo na koleje.

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.

#kamnadrazi

Další články

VMO Žabovřeská: Brno schválilo podmínky výběrového řízení na 1. etapu

VMO Žabovřeská: Brno schválilo podmínky výběrového řízení na 1. etapu

21.11.2017

Rada města Brna dnes schválila podmínky výběrového řízení na zhotovitele 1. etapy stavby velkého městského okruhu v lokalitě Žabovřeská. Hodnoticím kritériem bude kromě ceny stavby (90 %) i délka záruční doby (10 %). Zahájení 1. etapy stavby se předpokládá v dubnu 2018. Její součástí je i rekonstrukce silničního mostu přes ulici Žabovřeskou. Celkový předpokládaný rozpočet této první etapy činí 350 milionů korun.

Michal Sedláček hostem pořadu Echo 28/8/2017

Michal Sedláček hostem pořadu Echo 28/8/2017

28.8.2017

Koncem léta byl městský architekt opět hostem pořadu Brněnské echo speciál. Jaká témata obyvatele Brna nejvíce zajímají a co se vše stalo za více jak rok fungování KAM?

03 Dění v KAM: Setkání městských architektů

03 Dění v KAM: Setkání městských architektů

29.11.2017

Ve středu 22. listopadu přijel na návštěvu do Brna nově jmenovaný městský architekt Karlových Varů Petr Kropp.