09b Zajímavosti – Dvě nádraží

Publikováno: 29.12.2017

Původní nádraží z roku 1838, vystavěné pro trať od Vídně, bylo koncové – hlavové, a nádražní budova byla postavena kolmo na koleje.

09b Zajímavosti – Dvě nádraží

V roce 1849, při stavbě tratě do České Třebové, byla vybudována dvojice navazujících nádraží (jihozápadní část – severní nádraží patřící Severní dráze císaře Ferdinanda, severovýchodní část – státní nádraží patřící Společnosti státní dráhy), proto je také tvar nádražní budovy dodnes tvořen dvěma křídly. I po zestátnění severní i (zprivatizované) státní dráhy v roce 1909 nadále patřily obě části nádraží pod různá ředitelství, obě stanice byly organizačně sloučeny až v roce 1919 a oba přístroje zabezpečovacího zařízení byly provázány teprve v roce 1923.

#kamnadrazi

Další články

Hledáme portrétistu brněnských architektů

Hledáme portrétistu brněnských architektů

11.7.2019

Máte talent na kreslení portrétů? Máte rádi Brno a jeho architekturu? Baví vás výzvy? Pomozte nám vytvořit galerii městských architektů.

Chcete se podílet na rozvoji Brna? Přidejte se k nám

Chcete se podílet na rozvoji Brna? Přidejte se k nám

9.7.2019

Rozšiřujeme náš tým a hledáme nové kolegy. Zajímají vás projekty celoměstského významu? Zaměřujete se na urbanismus, architekturu nebo stavitelství? Máte výborné organizační schopnosti, samostatnost a zodpovědnost jsou pro vás víc než jen pojmy? Pak hledáme právě vás.

Sto padesát změn územního plánu pomůže Brnu

Sto padesát změn územního plánu pomůže Brnu

8.7.2019

Nové stavební pozemky pro rodinné domy nebo proměny nevyužívaných průmyslových areálů na obytné čtvrti. Tyto a další příležitosti přinesou změny stávajícího územního plánu. Klíčový dokument pro rozvoj Brna platí už přes pětadvacet let a jeho poslední aktualizace proběhla před deseti lety.