09d Zajímavosti – Železniční spojka

Publikováno: 4.1.2018

Mezi stávajícím hlavním nádražím (tzv. horní) a dolním nádražím vedla železniční spojka podél ulice Plotní, a to od roku 1870 až přibližně do roku 1970.

09d Zajímavosti – Železniční spojka

Velká část jejího náspu byla zrušena až se stavbou obchodního centra Vaňkovka (do té doby sloužila jako pěší stezka na autobusové nádraží Zvonařka). Dodnes je patrná opěra původního mostu přes Zvonařku (v jeho ose je nyní pěší lávka) se zbytkem náspu a také rozšíření 4. nástupiště jako torza původní spojky.

Až do roku 1967 se po tramvajové síti rozvážely nákladní železniční vozy, např. do Pivovaru Starobrno. V jejich čele bývala mj. známá parní lokomotiva Caroline. Do roku 1956 se ze železnice na tramvaj přejíždělo u dnešního 5. nástupiště hlavního nádraží, poté již jen v Černovicích.

#kamnadrazi

Další články

Procházka: Na břeh Staré Ponávky

Procházka: Na břeh Staré Ponávky

21.2.2020

Brownfield proměněný v areál s úspornými technologiemi a revitalizovaným nábřežím Staré Ponávky, tam budou směřovat kroky letošní první procházky s městským architektem.

Veřejné setkání k podobě náměstí Míru přineslo stovky námětů

Veřejné setkání k podobě náměstí Míru přineslo stovky námětů

18.2.2020

Stovky cenných názorů a podnětů na současnou i budoucí podobu centra Masarykovy čtvrti jsme získali od více než 160 zájemců, kteří ve čtvrtek 13. února přišli na veřejné setkání. Potvrdil se tak zájem o připravovanou urbanisticko-architektonickou soutěž na řešení náměstí Míru a přilehlého bývalého vojenského areálu Lerchova.

Proleťte se nad nábřežím Svratky i areálem BVV

Proleťte se nad nábřežím Svratky i areálem BVV

13.2.2020

Nové dronové záběry čtyř úseků nábřeží řeky Svratky a areálu brněnského výstaviště doplnily interaktivní aplikace na našem webu. Mapy nahlížející na Brno z ptačího pohledu, které používáme při územním plánování, tak zpřístupňujeme i veřejnosti.