Kancelář architekta města Brna (KAM) připravuje mezinárodní urbanistickou soutěž „Areál brněnského výstaviště a navazujících území“. Ustavující zasedání poroty proběhlo v dubnu, předcházela mu Brněnská ozvučná deska a seznámení veřejnosti se záměry soutěže.
Kancelář architekta města Brna (KAM) je nyní pověřena uspořádáním architektonické soutěže a do plánování od počátku zapojujemístní obyvatele. Setká se s nimi ještě před oficiálním vyhlášením soutěže.
Městský architekt spolu se členy svého týmu vyráží na jízdu za obyvateli městských částí. Na setkáních s názvem KAM JEDE K VÁM! prodiskutuje s Brňany územní plán, Vize prostorového rozvoje města a „horká“ brněnská témata.
Cílem architektonické soutěže, kterou KAM pořádá, je najít řešení, které umožní jak úspěšné pokračování a rozvoj veletržních a kongresových funkcí areálu, tak revitalizaci méně využívaných částí a také otevření části areálu široké veřejnosti pro každodenní využití.
Po roce od jmenování Michala Sedláčka do funkce má KAM 14 zaměstnanců, intenzivně se účastní jednání v oblastech územního plánování a veřejného prostoru, aktivně zapojuje veřejnost, má za sebou několik projektů a plánuje další.
). Objekt Káznice byl 28. listopadu 2016 prohlášen za kulturní památku, což vyvolalo potřebu prověření možností a rozsahu stavebních zásahů do objektu a určení limitů a způsobů památkové ochrany. KAM tedy ve spolupráci s firmou SAURA zpracovala studii limitů památkové ochrany Kreativního centra Brno.
Cílem soutěže je najít řešení, které umožní jak úspěšné pokračování a rozvoj veletržních funkcí areálu, tak revitalizaci méně využívaných částí a otevření části areálu široké veřejnosti pro každodenní využití.
Poslední únorový den se v Brně na jednom místě sejdou lidé z různých (zájmových) skupin a pokusí se to změnit. Politici, úředníci, developeři, aktivisté, odborná veřejnost. Všichni společně budou hledat vize prostorového rozvoje města, které se promítnou do územního plánu Brna.
S odborníky z Kanceláře se zájemci mohou seznámit už nyní, prostřednictvím procházek s městským architektem, které se konají každý měsíc.
V soutěži na nový vizuální styl KAMu zvítězilo plzeňské Studio Petrohrad s návrhem symbolu, jež zdůrazňuje klíčová slova podtrhující činnost Kanceláře, jako jsou architekt, vize, schopnost vnímat město v celkovém kontextu, nadhled a chuť komunikovat s veřejností.