Otázka, která neustále hýbe Brnem. K jaké variantě se přiklonit? Kde bude nádraží lepší, dostupnější a příjemnější? Ale ono to není vše. Připravili jsme pro vás první výstavu Kanceláře na toto ožehavé téma. Navíc přímo mezi vámi, v ulicích města Brna.
Nádraží pod Petrovem a u řeky
Tématem první výstavy, kterou KAM uspořádala s brněnským magistrátem, byl ne/přesun hlavního vlakového nádraží. Konala se v září 2016 jako informační kampaň před referendem o poloze železničního uzlu. Na několika místech ve městě Brně vyrostly informační panely. Zájemci na nich našli informace o obou variantách umístění nádraží (tedy ve stávající i odsunuté poloze), přesněji řečeno prezentaci vítězného projektu urbanistické soutěže „Budoucnost centra Brna“ (UNIT architekti, Praha) a nejzdařilejší urbanistické studie v souběžně vypracované zakázce „Budoucnost centra města Brna ve variantě přestavby železničního uzlu Brno „Řeka“ (Sdružení Ivan Koleček – Pavel Jura, architekti Lausanne – Brno).
Podrobnější informace o prezentaci najdete ZDE.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.