Chcete se setkat s autory velkého 3D modelu nové čtvrti Trnitá? Dozvědět se, z čeho a jak vznikal? Zajímá vás zákulisí největší české architektonické soutěže? Přijďte na komentované prohlídky výstavy Brno nové hlavní nádraží.
Ve středu 13. října vás vznikem modelu čtvrti Trnitá provedou jeho autoři Tomáš Medek a Martin Králík z 3D studia FaVU VUT v Brně. Od digitálního modelu přes obrábění a 3D tisk po ruční začištění, broušení, sesazení dílů a umisťovaní více než 2000 stromů. To vše tak, aby 12 m2 velký model neměl mezi jednotlivými díly ani milimetrové nepřesnosti.
Čtvrtek 21. října a úterý 26. října věnujeme mezinárodní architektonické soutěži na nové brněnské hlavní nádraží. Jaké světové týmy se přihlásily? Jak obtížné bylo vybírat ten nejlepší návrh v době, kdy se část poroty musela účastnit online? Přijďte si poslechnout víc od Kristiny Župkové a Tomáše Pavlíčka z kanceláře městského architekta.
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.