Devátá Brněnská ozvučná deska se uskutečnila v pátek 26. ledna 2018 v nově zrekonstruované budově Tržnice na Zelném trhu. Téma bylo aktuální – Železniční uzel Brno a dvě varianty přestavby brněnského nádraží. Organizátorem platformy je primátor města Brna a Kancelář architekta města.
Úvodní slovo pronesl společně s ředitelem Kanceláře architekta města Brna náměstek primátora Martin Ander. Poté městský architekt Michal Sedláček zahájil program první prezentací na téma Železniční uzel Brno – jak dál?
Druhou prezentaci přednesl dopravní specialista KAM Martin Všetečka, který rozebral možnosti přestavby brněnského železničního uzlu z pohledu dopravy. O tom, jaký vliv bude mít přestavba ŽUB na ekonomický rozvoj města, hovořil architekt Lukáš Makovský, vedoucí Kanceláře strategie a rozvoje IPR Praha.
Druhá část setkání byla vyhrazena diskuzi ve dvou skupinách. Účastníci se věnovali také výběru hlavních kritérií pro vyhodnocení nejvýhodnější varianty přestavby ŽUB.
Brněnská ozvučná deska (BOD) je diskuzní platforma, prostřednictvím které primátor a radní získávají zpětnou vazbu k důležitým otázkám v oblasti plánování a tvorby města. K debatám je primátorem a Kanceláří architekta města Brna zvána různorodá skupina osobností a odborníků, kteří v diskuzích nad konkrétními tématy formulují doporučení pro následný postup samosprávy města. Nejsilnější stránkou tohoto diskuzního formátu je názorová pestrost skupiny pozvaných hostů: jsou mezi nimi architekti, inženýři, vědci, manažeři, umělci, podnikatelé, ekonomové, sociologové, ale i soukromí investoři či aktivisté.
Fotogalerie z 9. Brněnské ozvučné desky naleznete ve Fotolagerii.
Přinášíme kompletní záznamy prezentací a následných skupinových diskuzí.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.