Co může územní plán udělat pro cyklisty? Cyklopruhy, nebo cyklostezky? Rychle, nebo bezpečně? Hlavní ulicí, nebo vedlejšími uličkami? Jezdí se v Brně na kole? Kolo vs. MHD, nebo kolo a MHD?
Tématem prvního kulatého stolu byla budoucnost cyklistické dopravy v Brně.
Cyklodoprava, protipovodňová ochrana, zahrádky, výšková regulace budov, zeleň a klimatická změna, architektonické soutěže nebo dopravní spojení mezi čtvrtěmi – to jsou horká témata, která nejvíce zajímala veřejnost nad návrhem nového územního plánu. Ten čeká v příštím roce opakované veřejné projednání. Kancelář architekta města se teď bude horkým tématům podrobně věnovat v sérii seminářů a kulatých stolů. Diskutovat o nich bude s odborníky, zástupci města a městských částí nebo členy občanských sdružení.
Sledujte horká témata návrhu nového územního plánu online. Záznamy budeme zveřejňovat každý týden až do 26. listopadu na našich sociálních sítích i webu.
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to v úsecích od náspu Přerovské tratě v Komárově po železniční viadukt na ulici Uhelná (Svratka) a po silniční most na ulici Hladíkova (Svitava).
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna 2025 a nahradí tak dosavadní plán platný do 30. ledna 2025. Po 22 letech od začátku příprav se rozvoj Brna bude řídit moderním koncepčním dokumentem.