Jaké varianty kolejového diametru jsou ekonomicky proveditelné, hospodárně provozovatelné a technicky realizovatelné? Jaký vliv by měly na životní prostředí? Nakolik by zlepšily dopravní obsluhu města i regionu? Odpovědět má studie proveditelnosti, jejíž zadání připravila Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Ministerstvem dopravy ČR.
Zhotovitele vybrali radní města Brna na začátku září 2020. Stalo se jím sdružení firem MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha.
Zadavatelem studie je Statutární město Brno, v odborných věcech zastoupeno Kanceláří architekta města Brna a ve formálních Odborem územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna.
V řídicím výboru zasedá Ministerstvo dopravy ČR, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železnic, Jihomoravský kraj a Statutární město Brno.
V roli konzultantů je KORDIS (koordinátor Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje), Dopravní podnik města Brna a Brněnské komunikace.