Severojižní kolejový diametr

Nastoupit na zastávce Moravské náměstí a bez zdržení dojet podzemní tramvají na sever i jih Brna? Zpříjemnit si ve variantě příměstského vlaku uhánějícího hluboko pod náměstím Svobody pravidelnou cestu po kraji? Nebo se jednou svézt vozem brněnského metra?

Projekt severojižního kolejového diametru, často zkracován jako SJKD, je v různých variantách připravován dlouhé desítky let a už brzy by mohl získat konkrétní podobu. S rozhodnutím, kterou možnost zvolit a kudy přesně trať povede, pomůže především připravovaná studie proveditelnosti. Hotová by měla být v roce 2023 a na základě výběrového řízení na ní pracuje sdružení firem MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha. Odborným garantem projektu je Kancelář architekta města Brna.

Chceme, aby trasa nové podzemní dráhy po dokončení odlehčila regionální i městské hromadné dopravě, podpořila vlakovou dopravu a zlepšila dostupnost připravovaného nového hlavního nádraží u řeky Svratky.