Velkoryse založená ulice s výstavnými budovami z 19. století propojuje parky Koliště a Lužánky. Promenáda pod lipovou alejí se bohužel v průběhu posledních desetiletí stala jedním velkým parkovištěm a hrozilo další zhoršení stavu. Na městský projekt cyklostezky alejí jsme proto navázali vypracováním studie s cílem ukázat, že i dopravní řešení může působit kultivovaně, když respektuje hodnoty vybudované našimi předky a navazuje na ně. Zároveň chceme zachovat charakter ulice se vzrostlou alejí a vylepšit stanovištní podmínky stromů. Před rekonstrukcí celé ulice dojde ještě k dočasným úpravám v úseku přiléhajícím k ulici Milady Horákové, které budou průběžně hodnoceny a zohledněny v navazujících fázích projektu.
V úseku třídy Kapitána Jaroše přiléhajícím k ulici Milady Horákové dochází k prvním dočasným změnám. V místě pro začátek přibyly nové záhony, abyste se už brzy mohli těšit z jarních květů. V roce 2025 pak navážou dočasné úpravy chodníků, vozovky a části parkovacích míst. Cílem je vytvořit prostor pro odpočinek, volnočasové aktivy a občerstvení, a to ve spolupráci s místními podniky. Všechny změny budou podrobeny průběžnému hodnocení a zohledněny v rámci zamýšlené rekonstrukce celé ulice.
Předmětem studie z roku 2022 byla celková rekonstrukce třídy Kpt. Jaroše, která představuje jeden z nejkvalitněji založených uličních prostorů města Brna a současně důležitou pěší spojnici centra města s parkem Lužánky. Současný stav ulice je celkově neuspokojivý – slouží primárně jako kapacitní parkoviště, stávající asfaltové povrchy jsou za hranicí životnosti, zeleň je degradována provozem a nutnými opravami dochází k nekoncepčnímu řešení dílčích částí ulice.
Projekt má za cíl zrovnoprávnit pěší a cyklistickou dopravu s automobilovou a vytvořit moderní městský prostor s funkčními prvky modrozelené infrastruktury. Projekt bude řešit částečnou výměnu inženýrských sítí, realizaci systému modrozelené infrastruktury, výměnu veřejného osvětlení. Na základě průzkumu statické dopravy dojde v rámci projektu k cca 10% úbytku parkovacích stání.
Studie se stala podkladem pro investiční záměr na zamýšlenou celkovou rekonstrukci ulice.
Hlavními body návrhu jsou: