05 Dění v KAM: Nová Bystrouška

Publikováno: 16.12.2017

Prostory na Horním náměstí v Brně Bystrci se změní na centrum trávení volného času obyvatel Bystrce i přilehlého okolí. Architektonické soutěž na tuto lokalitu již zná své vítěze, pojďte se s námi podívat na více podrobností o soutěži v pátém dílu zpravodaje Dění v KAM.

05 Dění v KAM: Nová Bystrouška

V pátém díle Zpravodaje nám architektka z oddělení Veřejného prostoru Klára Cejpková přiblíží průběh zadávání architektonické soutěže a pozve nás na výstavu ve Společenském centru Bystrc.

 

Další články

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

19.2.2021

Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

17.2.2021

Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.

Hledání historického viaduktu bude pokračovat, první měření oblouky neodhalilo

Hledání historického viaduktu bude pokračovat, první měření oblouky neodhalilo

15.2.2021

Až deset metrů pod zem mapovala sonda část kolejiště vedle bývalého skladiště Amerika u brněnského hlavního nádraží, oblouky historického viaduktu neodhalila. Úspěšné bylo pouze doplňkové měření nad podzemními prostory skladiště, v jehož sklepení jsou klenby dosud zachovány. Průzkum iniciovaný naší kanceláří bude pokračovat v létě. Měření georadarem doplní kopané sondy a vrty. Cílem je ověřit stav a existenci železničního viaduktu z 19. století, který je ukrytý pod železničním náspem. Do budoucna se má v souvislosti s přesunem hlavního nádraží proměnit v pěší a cyklistickou promenádu spojující centrum Brna s nábřežím Svratky.